• lycka79

Hur sover ni om natten? Sked, för sig...?

Ja, alltså... Sover ni sked, på varsin sida om sängen, under samma täcke...? Är lite nyfiken bara, låg och tänkte på det igår kväll. Jag och killen har egna täcken, men oftast har han en fot under mitt täcke eller tvärtom och så ligger vi och tåflörtar tills vi somnar... Eller så håller vi handen. Ofta kittlar jag honom i nacken tills han somnar eller så kliar han mig på ryggen tills jag somnar. Vi skulle aldrig kunna dela täcke under en helnatt eller sova sked, det skulle bli alldeles för varmt! Plus att jag måste kunna röra på mig.

Berätta, hur gör ni?

• Svar på tråden Hur sover ni om natten? Sked, för sig...?
  • lycka79

Vad gulligt det är att läsa allt det här, jag blir extrakär i min sambo nu bara för det, ha ha.

• Carniwhore

somnar i sked på hans arm alltid ^^
    skulle nog inte kunna somna om jag inte får ligga så nära som möjligt, tur att han är likadan. :)

• elefanthonan

Vi somnar alltid i sked,men sover inte så hela natten,utan då varsitt täcke,men fortfarande ganska nära.

• Anonym

Vi ligger under samma täcke hela natten. Ligger oftast i sked,eller så håller vi varann i handen då vi vaknar och ligger på rygg men oftast är det skedd. Mysigt värre

• kate79

Somnar var för sig under varsitt täcke. Ända sättet jag kan somna på. Oftast har vi en sprallande boxdocka (vår son) mellan oss halva natten =)

• Legewiel

Vi somnar ofta i sked, eller jag på hans arm eller liknande. Ibland när det är varmt somnar vi under skilda täcken, men har alltid fysisk kontakt på något sätt. Ofta hans hand på min rumpa (!) eftersom jag somnar på mage och han på rygg.
    Under natten flyttar vi på oss, för det blir alldeles för varmt att ligga nära. Han brukar kalla mig för "lilla elementet", för jag är jättevarm på nätterna (men sen fryser jag hela dagarna).

Om vi vaknar till lite på natten så flyttar vi oss närmare varandra och håller om varandra tills vi somnar igen. Har ganska smal säng (120 cm) så vi ligger ju alltid relativt nära...

• TingelingAnna

Har en bred säng, 180cm. Har alltid sovit under varsittt täcke utan nån som helst kontakt. Nu kände vi att vi båda saknade det. Så igår köppte vi ett enormt stort täcke (sånt där för två personer) så inatt somnade jag på hans arm.

• sockenos

Jag somnar oftast på hans arm, eller ligger och håller om honom, annars håller han om mej. vi delar en 120cm säng och sover alltid under samma täcke..

• Älskarlivet

Vi har 2X90 sängar (står ihop givetvis).

Vi vill båda ha space och varsitt täcke...
    Men jag har faktiskt funderat på att byta ut de båda madrasserna till en stor istället. Saknar lite det där med att ligga närma varandra som vi gjorde förr i hans 120 säng.

• Jenny70

Vi har alltid sovit väldigt, väldigt tätt ihop...jag minns inte att jag gjort det i mitt förra samboförhållande, och min nye kärlek påstår att han inte trivdes med att ligga så nära i sitt förra förhållande...men nu kan han knappt ligga nära nog! Jag tycker oxå om att ligga nära, gärna sked, MEN jag vill gärna kunna sova obehindrat medan han gärna ligger och pillar lite här & där...han kan bara inte låta bli, men jag kan känna mej som en zombie ibland som har ungefär 94 timmars sömnbrist...

Men att ligga under vars ett täcke - utan kroppskontakt...helt otänkbart!! ;o)

Svar på tråden Hur sover ni om natten? Sked, för sig...?