svarten skrev 2010-06-15 21:53:47 följande:
Vill bara tala om att du kan gå in och googla på affektkramp. Dessutom kan jag också tala om för dig att affektkramp är HELT ofarligt.
Man behöver inte ge kramplösande till affektbarn. Gå in och googla på affektkramp så får du reda på mycket matnyttiga saker som kan vara bra att veta, men jag ville bara att du skulle få reda på att just affektkramp är HELT ofarligt för barnet, men som förälder blir man vettskrämd.
Så fort dom tappar luften och "svimmar av " så kommer andningen igång av sig själv, vilket kan vara bra att veta. De är lite snurriga och gnälliga när de kommer tillbaka men ganska snart är de som vanligt igen om man låter de vara ett tag och sitter med de i knät. Jag brukade säga till min dotter medan hon var avsvimmad och under tiden som hon vaknade att : allt e bra mamma är här om och om igen, så hon inte skulle bli så rädd när hon kom tillbaka.
Det kan vara bra att åka till sjukhuset första gången för att utesluta epilesi.
Men som sagt affektkramp är ofarligt för barnet, men som förälder blir man skärrad och det kan vara svårt att försöka verka lugn när man blir så överraskad av anfallet.
Hoppas att det går bra med ditt barn och inskolningen, det kan vara bra att meddela personalen på dagis att ditt barn kan få affektkramp om det visar sig att han får det ofta.
Lycka till å allt gott åt dig och din familj.
Varma kramar
vi åkte in på en gång han fick det. eller rättare sagt ringde efter ambulans. fick diagnosen affekt och fick veta att det är ofarligt och växer bort menär så himla otäckt.