• s87a

    Bf i febuari / halmstad

    nu har min lilla flicka kommit till världen, hon kom i eftermiddags och vägde 3690g o är 52 cm lång om jag minns rätt. ;)

  • s87a

    Jodå, vi mår bra, lillan blev 2 veckor igår ;)
    Hon är vaken mer om dagarna nu men tyvärr är hon ganska gnällig och vill inte ligga själv en sekund utan gärna bli buren eller ligga hos oss.. så hoppas de vänder

  • s87a
    sararonja skrev 2011-01-23 16:22:14 följande:
    Mysigt. så avis...vill ha min bebis nu...9 dagar till BF:)
    Det vänder nog snart.
    Skönt höra ni mår bra igallafall .
    Ja det kan ske när som helst för dig nu =) lycka till
  • s87a
    beellas skrev 2011-01-26 12:10:37 följande:
    Babysitter? en nyfödd ska inte sitta i en babysitter, när den är några månader så är det ok men det ska vara korta studer i början sen åka stegvis, det bästa är att lägga en filt på marken och låta bebisen ligga det, det är perfekt för ryggen. eller om du vill att den ska sitta sätt den i bilbarnstolen :) bara ett tips
    Hon skrev ju precis det, "att man klarar sig utan ett tag" och sen finns det heller inga "ska". Det gör man som man själv vill. Ett barn som är nyfött ska inte sitta en längre stund, helt korrekt, men det ska dom inte göra i en bilbarnstol heller. En babysitter kan man använda från att barnet är nyfött om barnet gillar det, men korta stunder. Behöver inte vänta flera månader.
  • s87a
    Lyndi skrev 2011-01-26 16:51:23 följande:
    Jag funderar på att skaffa en Mei Tai. Det är ju nåt mittemellan bärsjal och bärsele.
    Jag har en Mei Tai du kan få.. Aldrig använt den då jag inte fattade hur man knöt =)
  • s87a
    Lyndi skrev 2011-01-26 20:48:01 följande:
    Jag köper den gärna av dig isf!
    Hehe den används inte så du kan den =) Se det som en present till lillen om inte annat ;)
  • s87a

    dom gissade att min bebis skulle väga ca 4,5 men ut ko hon på 3,6kg=)

  • s87a
    Lyndi skrev 2011-02-01 10:44:24 följande:
    ...och hos mig är det lugna gatan... Det var det första graviditeten också.. Fram tills det verkligen satte igång.
    Sonen min är född på BF.
    min dotter e också född på bf :P
  • s87a

    fast eda hjälper väl ändå inte på krystvärkarna?eller har jag fel

  • s87a
    sararonja skrev 2011-02-04 13:09:02 följande:
    Hej:) Den 1 februari på bf dagen kom min bebis kl 23.27. Det tog 2 timmar och det tackar man för:) Barnmorskan tackade för att hon fick vara med på en sån drömförlossning . hahah. Han vägde bara 2757 men var inte för liten tyckte dom. Skönt vara hemma.
    Kram
    Grattis ! Min tjej blev 1 månad idag ;)
  • s87a
    sararonja skrev 2011-02-04 19:13:42 följande:
    tack tack :) En fråga när han ätigt får han röda stora utslag under och runt munnen. Både när han fått bröstet och nan 1. tror ni det är allerig eller bara att huden är känslig nu i början???
    Nej det är inte allergi, det är alla hormoner som finns i din kropp samt i mjölken.  Inget att bry sig om. Var & varannan unge får så.
    Dom kan även få hormonplitor, ser ut som små små finnar, röda med vitt talg i mitten, min son fick hela ansiktet när han var någon vecka.. ser hemskt ut men de försvinner, är också från alla hormoner ;)
  • s87a
    ElizaDay skrev 2011-02-12 19:19:59 följande:
    Igår kl 23.48 kom vår William till världen efter en dramatisk förlossning som slutade med akut snitt. Han är jättefin och riktigt matvrak. Mår inte jättebra själv men hoppas det släpper snart!
    Grattis
  • s87a

    grattis till de små !!

    jag är också gärna fikasugen, så gärna en hemmafika hos nån när ni är redo ! :P min flicka blir 2 mån imorgon, går fort som tusan

  • s87a

    rs-virus är ju en vanlig förkylning fast som sätter sig på andningen och dom kan behöva hjälp med en mask osv. vi fick åka upp o kolla ifall jolie hade det och andas i mask osv. men behöver ju itne vara farligt för friska barn.

    vi har en son som går på dagis och drar hem sjukdomar hela tiden så vi kan inte vara noga med sånt, vi handlar och åker på dagsutflykter osv. kan inte isolera sig

  • s87a
    sararonja skrev 2011-04-13 09:44:37 följande:
    s87a har du en syrra som heter Tina?? :) känner henne genom gemensam kompis! tyckte jag såg på tinas Fcebook profil någon som likna dig...eller har jag fel?
    ja det stämmer ;)
  • s87a

    min son har också påsklov nästa vecka så jag får vara emd en annan gång ;)

Svar på tråden Bf i febuari / halmstad