Inlägg från: ViceGuy |Visa alla inlägg
  • ViceGuy

Vad händer efter döden?

Well, man förlorar sitt medvetande när hjärnan dör så..

Men döden är inget som är skrämmande för mig trots det.

Tillåt mig citera Mark Twain:

"I have no fear of death, after all, I didn't exist for a billion years before I was born, and it never caused me the slightest inconvenience."

Dessutom kommer mina atomer göra nytta nån annanstans :)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ViceGuy

Jag har en tanke om att man eventuellt skulle kunna utveckla ett nytt medvetande, fast i en annan kropp med en annan hjärna. På nåt sätt känns det oändligt chanslöst att just jag och mitt medvetande skulle börja leva.

Nu vet jag inte tillräckligt mycket om medvetande för att kunna påstå det, men om jag har rätt så skulle det kunna ses som reinkarnation.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ViceGuy
    Selfish Geene skrev 2010-06-29 22:38:43 följande:
    Ni som tror att något händer (eller inte händer) efter döden, varför tror ni?
    ViceGuy skrev 2010-06-29 13:56:01 följande:
    Jag har en tanke om att man eventuellt skulle kunna utveckla ett nytt medvetande, fast i en annan kropp med en annan hjärna. På nåt sätt känns det oändligt chanslöst att just jag och mitt medvetande skulle börja leva.

Nu vet jag inte tillräckligt mycket om medvetande för att kunna påstå det, men om jag har rätt så skulle det kunna ses som reinkarnation.
    Du får gärna svara på mina tankar om detta. Har som sagt dålig koll på det här med medvetande, men då det känns oändligt otippat att just jag skulle födas, så kan det väl  lika gärna hända igen?

Just nu kanske jag springer runt med 57 andra medvetanden, men då jag är bunden till denna kropp så känner jag inte personligen av dom, även om de personerna som "jag" är gör det.

Dvs "jag" kommer uppleva medvetande igen.
Svar på tråden Vad händer efter döden?