• trasselsudd

Vad händer efter döden?

Vad tror du?

Mamma till Cilla -05 och Vide -09
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer efter döden?
  • lennartsdotter

Jag har inga skäl att tro att det händer någonting efter döden. Det är slut. Annat än vi göder jorden då.

• jennyc

efter att vi förlorat vår son för två veckor sen vill jag tro på nåt efter döden...ett nangijala för våra små...de ger en tröst i våra hjärtan

• ViceGuy

Well, man förlorar sitt medvetande när hjärnan dör så..

Men döden är inget som är skrämmande för mig trots det.

Tillåt mig citera Mark Twain:

"I have no fear of death, after all, I didn't exist for a billion years before I was born, and it never caused me the slightest inconvenience."

Dessutom kommer mina atomer göra nytta nån annanstans :)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Natosh

Inget. Molekylerna hittar nya bindningar men jag är bara ett flagnande minne hos dem som stått mig nära

• gullsiv

Man blir troligtvis begravd eller kremerad.

• ViceGuy

Jag har en tanke om att man eventuellt skulle kunna utveckla ett nytt medvetande, fast i en annan kropp med en annan hjärna. På nåt sätt känns det oändligt chanslöst att just jag och mitt medvetande skulle börja leva.

Nu vet jag inte tillräckligt mycket om medvetande för att kunna påstå det, men om jag har rätt så skulle det kunna ses som reinkarnation.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • BillyX

Man dör. Kroppen lägger av. Ens energi går ut i Omvärldsenergibomben.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Kroppens termiska och kemiska processer avtar, med det slocknar medvetandet för att aldrig igen "vakna". Med andra ord tror jag att man är "stendöd".

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Fru U

Själen får en ny kropp på en annan planet

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Vad händer efter döden?