Inlägg från: Myrbäret |Visa alla inlägg
  • Myrbäret

Vad händer efter döden?

(Har inte läst något)

Jag tror att allt handlar om vad man tror på och önskar.

Dör man innan man sagt allt så blir man en "ande" och dör man när man sagt allt så hamnar man "i himlen" och dör man utan att tro på något och är alllmänt förvirrad så föds man om på nytt.

(Synd tycker jag eftersom alla pedofiler borde få plågas i evighet men men.)

• Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-15 23:09:51 följande:
    jag tror att jag är den enda som kommer till himlen och att alla andra brinner i helvetet för evigt
    Då tror du fel. Du lever i en illusion och alla andra tar det som det kommer.

Nämen okej sluta skoja nu......för det där är mer psyko än vad jag som ganska bildad klararav?.
  • Myrbäret
    nur skrev 2010-07-15 23:17:29 följande:
    Du ser, man kan inte bara glömma bort all skit som har hänt, utan vill man ha en "justice" o det ska ske med eller utan vår tro....
    japp, det är min tro.
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-15 23:32:37 följande:
    Jag har som sagt ingen uppfattning om vad som händer efter döden, just för att bevisen saknas.

Om du syftar på hur jag vet att våra hjärnor allt som oftast drar felaktiga slutsatser, finns det gott om bevisning som stödjer den saken
    Jag som vetenskapskåt vill såklart veta vad du syftar på nu?
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-15 23:24:31 följande:
    jag är inte ett dug bitter, jag är realist.

Därför inser jag det orealistiska i att det skulle handla om "vad man hoppas och tror" (eftersom att olika människors förhoppningar och tro ofta krockar)
    Jag är realist.

Beskriv vad du tror och jämför med vad jag tror.
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-15 23:51:26 följande:
    aha! Så det"beror på vad man tror och hoppas" men bara om man tror och hoppas på rätt saker!

..... verkar logiskt ;)
    Oj...

Min tro handlar inte om religion eller om vad som är rätt eller fel enligt någons regelverk.
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-15 23:54:46 följande:
    våra hjärnor är duktiga på att se mönster (och att leta efter mönster där inga mönster finns) vi vill gärna förstå bakomliggande orsaker till våra upplevelser. Vi har särskilt lätt för att se och känna igen ansikten, det är därför vi ser ansikten i allt från rostade frallor till molntussar.

Orsaken har troligtvis med vår relativt höga intelligens att göra.
    Nej, jag har både dåligt minne och har dåligt för att känna igen ansikten...(detta är jag tyvärr skrämmande medveten om)

Nästa hypotes?
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-15 23:58:01 följande:
    att inte samla på frimärken är också en hobby....
    Fel.

Att göra något för att något säger är rätt betyder inte att det är rätt.
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-16 00:02:12 följande:
    Även om det naturligtvis inte handlar om egenskaper på individ-vinå utan på art-nivå så vågar jag påstå att även din hjärna (om den inte blivit skadad) är tämligen bra på att känna igen ansikten och att se mönster (jämfört med andra arter)
    Och orsaken till den definitionen är?
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-16 00:03:26 följande:
    ?

Jag är inte förvånad alls över att du tappade mig där. Tack.
  • Myrbäret
    Selfish Geene skrev 2010-07-16 00:09:54 följande:
    vad menar du?
    Åter igen, tack!
  • Myrbäret

[quote][quote-nick]Selfish Geene skrev 2010-07-16 00:16:30 följande:[/quote-nick]

Myrbäret skrev 2010-07-16 00:12:28 följande:
    Åter igen, tack!
    Det var du som sa att du hade svaren över varför du hamnade på ett bra ställe och vi andra på ett dåligt ställe.

Lägg av nu, flum skrämmer mig faktistisk lite.
Svar på tråden Vad händer efter döden?