Inlägg från: Pre mamma |Visa alla inlägg
  • Pre mamma

Frågor om diskning samt mängd

Hej

Jag undrar hur många mål om dagen (eller hur ofta) ni matar era 4mån bebisar och hur mycket ger ni varje gång.
    Undrar även om ni kokar napparna varje gång. i gjorde det till en början men kör de i diskmaskinen ev handdiskar nu efter alldeles för mycket meck med att koka varje dag..

• Svar på tråden Frågor om diskning samt mängd
  • Pre mamma

åå vilket snabbt svar. Ja det verkar som att många struntar i att koka så jag har inte så dåligt samvete över det.
    Det värsta är att vår son äter så jäkla dåligt. Max 130ml/mål och ca 5-6ggr/dag. Så vissa dagar får han inte i sig mer än 500ml om han har en sån dag. Efter kl 19 är det överhuvudtaget svårt att få i honom mat, han totalvägrar och skriker. Jag vill ju inte tvinga honom allt för mycket.
    Har provat att byta nappstlk (han behöver 3olika storlekar varje mål) och att byta arm, att låta honom sova lite etc etc.
    Har även provat att mata med sked o spruta men då känner jag mig helhemsk eftersom jag istortsett häller in maten i munnen på honom när han skriker. 
    Han går fortfarande upp ok i vikt, fast de sa att han ligger på lägre delen av vad han ska öka i vikt. Han är redan liten från början så jag vill inte att han blir ännu mindre.

Några tips
    Jag känner mig helt desperat!!

• Pre mamma

Han har bättrat sig lite med maten nu. Äter ca 600ml /dag. Men hade gärna önskat att han åt ytterligare 100 till. Fast han gråter fortfarande mycket när vi matar honom. Och ingen annan än jag o pappa kan mata honom..
    Vi har provat olika nappar (ca 3-6olika per mål) och olika ersättningar o flaskor spelar ingen roll

Svar på tråden Frågor om diskning samt mängd