Inlägg från: Camille28 |Visa alla inlägg
  • Camille28

Tips för resa med barn till Turkiet

Hej!
    Vi planerar att ta en vecka i solen i oktober med våra två barn. Just nu lutar det åt en resa till Turkiet. Den minsta kommer att vara 3-4 månader och den äldsta 2 år.
    Är det någon som har bra tips på resmål och hotel? Vi vill gärna ha All-inclusive. Det behöver inte vara Turkiet, men det ska gärna vara hyffsad standard på hotellet och inte allt för lång resa.
    Har läst att det är många svenska barnfamiljer som åker till Turkiet så jag hoppas att några av er på fl har några bra tips att dela med er av.

• Svar på tråden Tips för resa med barn till Turkiet
  • Camille28

Tack för era tips! Tar tacksamt emot tips på specifika hotell. Mycket ser ju jättebra ut på bilderna, men man vet ju att det kan se lite annorlunda ut i verkligheten och att beskrivningarna inte alltid stämmer så bra. Jag tyckte också att Club Dem såg bra ut på hemsidan. Någon som varit där? Håller med om att man verkar få mycket för pengarna. Men för en familj blir det ju ändå så pass mycket pengar att man inte vill köpa grisen i säcken.

• Camille28

Tack för att ni delat med er av era erfarenheter och tips! Precis som Jojjo föll jag för Blue Star Club Dem & Spa Resort. Väntar dotter nummer två om en vecka så det känns som vi kommer ha fullt upp i sommar. Underbart att ha en resa inbokad till hösten.

• Camille28

SkattiSkatt: Nu har ju inte jag heller någon Turkieterfarenhet, men några av frågorna kan jag nog svara på. Det är ju alltid bra att skydda barn så mycket som möjligt från solen så jag skulle använda maximal solfaktor. Fast jag såg i något test förra året att 50 inte alltid skyddar bättre än 30. Har för mig att L'oreals solskyddskräm med faktor 30 till barn var en av de bästa.
    Sen tror jag att välling är väldigt typiskt svenskt så det skulle jag absolut ta med mig.
    Låter absolut som ni hittat en fyndresa. Hoppas ni får en skön vecka!

Svar på tråden Tips för resa med barn till Turkiet