Inlägg från: GreatMaffian |Visa alla inlägg
  • GreatMaffian

Jag längtar till jul!!!

Hej TS

Jag blir så glad av din tråd.. jag verkar näst intill ensam om att ha den där "MYSFAKTORN" när december närmar sig.... Man blir ju så sprudlande glad!
    Adventsljusstakar, julstjärnor, tända ljus, dricka glögg när snön faller ner, Luciatågen & så den  vackra julgranen som bara blir finare för varje år Tungan ute & så julkalandern..
    Nu tycker jag väl att de på senaste åren varit ganska tråkiga så här hemma kör vi DVD i form av "Albert & Herberts jul, Sunes Jul" & så det sista inköpet blev "Tomtar på loftet"

I år skulle jag gärna vilja åka på julmarknad i GBG på Liseberg.. Den ska tydligen vara en riktig sån där julmarknad som man bara drömmer om.. Speciellt där jag bor (litet samhälle), den marknaden har man flyttat inomhus pga all snöObestämd förstår inte vitsen? Hela julstämningen försvinner om man ska trängas i en trång lokal & dricka varm glögg..
    Näe, jag vill till Liseberg & uppleva en riktig JulmarknadSkrattande 

• GreatMaffian
    bustösen skrev 2011-09-29 14:36:43 följande:
    jul på liseberg är jättefint! massor av lampor och massor av små stugor där allt möjligt finns, tyvärr så är det ofta knökfullt med folk så det  knappt går att ta sig fram speciellt vid adventsöndagarna, synd och skam tycker jag som avskyr stora folksamlingar..
    Ååå jag skulle ändå vilja åka dit.... Får nog ta det där med folkmassan ändå.. SkrattandeTrist för dig dock Rynkar på näsan 
    Nu vet jag inte vart du bor men här i Linköping finns det en julmarknad på Ekenäs slott.. Den ska visst vara en riktig "mysfaktor" över oxå, & lär nog inte ha så mycket folk som i Liseberg Tungan ute
  • GreatMaffian
    MrsTM skrev 2011-09-29 14:48:35 följande:
    Håller med!

GreatMaffian: Kolla öppettiderna noga på Lisebergs hemsida, om du har möjlighet rekommenderar jag antingen en av helgerna i slutet av november eller en vardag i december. Men det är verkligen en fantastisk julmarknad!

Kan rekommendera Tjolöholms Slott i Halland också om någon har möjlighet att åka dit på dagsutflykt. Deras julmarknad går av stapeln den 16-20 november i år.
    Ska kolla upp lite med det där.. Google nästa --------> Skrattande Tack
  • GreatMaffian
    bustösen skrev 2011-09-29 15:15:21 följande:
    jag bor i borås, måste googla och kolla om det är lin eller lidköping som inte ligger jättelångt bort Skäms

vi har en mysig marknad i ramnaparken här i stan, där ligger gamla byggnader som är bevarade från förr och så säljs det mycket hemmagjorda saker som halmbockar och sånt, riktigt mysigt, den marknaden är den 4 december i år =) 
    Ligger Linköping alldeles för långt bort för dig så verkar du ju ha din marknad på hemmaplan i alla fall GladAbsolut bättre än ingen alls Skrattande God Jul på´re Tungan ute
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!