Inlägg från: Mother of 5 |Visa alla inlägg
  • Mother of 5

Jag längtar till jul!!!

bustösen skrev 2011-10-16 21:07:36 följande:
    jag firade min födelsedag idag och eftersom min familj ofta klagar på att jag börjar planera jul så jäkla tidigt så kunde jag inte låta bli, jag bjöd på jansson, köttbullar, prinskorv och rödbetssallad, självklart med julmust att dricka till, och till efterrätt knäckglass och ischokladglass =) det var mycket uppskattat!! och så gott det var! 
  • Mother of 5
    bomboo skrev 2011-11-08 13:34:15 följande:

Jag blev lite besviken häromdagen när jag skulle beställa klänningen som jag ville ha till jul - den var slut :(
    MEN! klänningen som var slut - som jag ville ha till nyår, den har kommit in igen :D så den beställde jag nu på direkten, vilket jag borde gjort med julklänningen också.

Kanske får nyårsklänningen bli julklänning istället... vi får se, hittar jag inget annat så får det kanske bli så.

Den här röda ville jag ha till jul... men nu verkar det inte bli så, men jag har kanske tur, den kanske kommer in igen?
    Fina...vad är det för företag?
  • Mother of 5
    Fidelis ad urnam skrev 2011-11-14 10:48:38 följande:
    Detta måste väl ändå vara rätt tråd för frågan; 
    HUR FAN SKA JAG JULPYNTA SÅ ATT DET BLIR FINT OCH JULIGT HÄR HEMMA NÄR JAG INTE KAN HA JULGRAN?!?!?

Tyst 
    Läste nångång att ngn m samma problem satte en liten krok i taket ( kan ju hänga ngt annat i den sen efter jul) och fäste ngn typ av starkt snöre i den och granens topp, så den inte kunde välta.

Aldrig provat själv, då våra granar fått vara ifred trots både katter, småbarn och hundar.
  • Mother of 5

Saffran på ÖB denna v har man kunnat köpa 2 för 15kr...vet ej om det var bara denna veckan el om det gäller längre.

Har bakat på det och det var absolut inget fel på det.

Jag har alltid sagt att det ska vara riktig gran...men förra året köpte vi en kanonfin på rusta som är sådär fluffig och tät, så den ser ut som ngt från disney. Doften kan vi få i huset ändå genom att ta in lite granris i en vas eller så. Fördelen är ju att man njuta av granen HELA julen och inte bara några dgr. Är löjligt sugen på att ta fram den redan idag...

Just nu bakar jag dock lussekatter. Funderar på att göra knäck efteråt...men drar mig lite för jag tycker det är så pilligt när det ska ner i formarna.

• Mother of 5

Här har det kommit ca 1dm snö under natten...myyys. Ska göra snölyktor sen. Jag är lika glad som barnen för snön.

• Mother of 5

Åhhh...jag sa senast igår att jag var sugen på lussekatter. Min mupp till man påpekade att vi faktiskt HAR saffran hemma. HUR ska jag kunna låta bli? Glad

Längtar också löjligt mkt efter julen. Mkt av våra jubelysn har gått sönder och kastats...blev inte av att vi köpte nytt förra julen...kändes jättetråkigt att inte pynta nya huset ordentligt. Får ta igen det i år Flört.  

• Mother of 5
    Carolaj83 skrev 2012-10-12 22:36:48 följande:
    fy vad besviken jag är! ursäkta gnäll men måste bara skriva av  mig

vi bor ca 1 mil från svärföräldrarna, 98% av ggr vi ses är de hos dom, vi har 3 barn, deras enda barnbarn, min man har även en bror som lever ensam.

har iår sagt att alla som vill fira jul med oss får komma hit vi vill slippa åka runt, nej svärmor sa nej för att de tydligen var så jobbigt o hon ville inte se berget av julklappar barnen skulle få

bjöd samtidigt in dom hit på barnen födelsedagskalas, dottern 9 dec, sonen 20 dec, minsta sonen 2 feb....men det var tydligen också jobbigt hon tyckte minsann att jag skulle slå ihop deras födelsedagar....jag sa bara du behöver inte komma om du inte vill!!!

är det jag som överreagerar eller ????          

ICKE att man slår ihop barns födelsedagar! Varje barn ska rätt till en egen dag!

Sen det här med julen...vi firar ensamma bara jag, maken och barnen sen några år. Och det för att vi vill fira julen så som VI vill ha det.

Innan vi flyttade hit gjorde vi dock så att vi åt mat hos mina föräldrar på juldagen (då kom även 2 av mina 3 bröder dit...den ena singel och den andra med fam).      

Makens fam bor 30mil bort, så där är ganska längesen vi var vid jultid.

OM ngn av fam vill träffa oss el barnbarnen på julafton, så får de visst komma hit. Men då får de acceptera VÅRA traditioner.

Jag är jättenoga med mina jultraditioner och vill inte ändra på ordningen öht. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!