Inlägg från: Nerdygirl |Visa alla inlägg
  • Nerdygirl

Jag längtar till jul!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 10:47
    jag är gift med tomten. Förra året började min man spara ut sitt skägg i slutet av maj månad. Enbart för att han skulle vara tomte till jul. Skägget skulle sedan blonderas vitt. Han hade i blonderingsmedel i både skägg och mustasch och satt och andades genom en lång papperstratt ut på balkongen.

SÅ mycket går vi in för det!
    Hahaha, underbart! Skrattande
    Mariohn skrev 2011-10-17 21:47:27 följande:
    Vilka mysiga tips ni har! Någon som har fastnat för halloween också? Som höstgrej? 
    Åh ja, halloween gillas! Vi bullar upp med godis åt alla små trick or treatare, kollar på skräckfilmer och karvar pumpa! Har planer på att göra en Jack o' Lantern i keramik, för det är så trist när den käcka äkta pumpagubben säckar ihop efter några nätters frost...  Halloween är liksom kickoff för julen, jag brukar börja få mina första glöggcravings då.Skrattande

Längtar redan till advent och pyssel, pynt och julklappsfixande! Jag och karln har redan börjat planera upplägget för julmiddagen, förra året lagade vi traditionell engelsk julmat med kalkon och hela faderullan - allt på en och samma dag... *pust* I år tänkte vi försöka vara lite mer välplanerade och förbereda så mycket som möjligt så att hela julaftonen inte går åt till att stå vid spisen.

• Nerdygirl

Lingonglögg, lussebullar, pepparkakor och sesamknäck  skall snart göras... Håller på att flytta ihop med min karl, så flyttbestyren tar tyvärr massor av min tid, men så banne mig om jag inte ska lyckas hinna med lite julpyssel!!! :) Vi kör svensk julmat på julafton och engelsk kalkonmiddag på juldagen, kollar på julfilmer; "A Christmas Carol", "Elf", "Ett päron till farsa firar jul", Ensam Hemma", "The Snowman", och "Sagan om Ringen"-trilogin är bara några! Julmusik både högt och lågt, ljusslingor och ljuslyktor, christmaspudding, glitter, hemlagade pajer, binda granriskrans att hänga på dörren... längtar så sjukt mycket! Skrattande 

• Nerdygirl

Koppkaka:
    Fy fasen för tjuvar! Känns så himla surt att bli av med saker som har högt affektionsvärde... Hoppas verkligen att din tomtesamling finns kvar där någonstans i röran! *håller tummarna*
    Kram!  

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!