Inlägg från: libero |Visa alla inlägg
  • libero

Jag längtar till jul!!!

Åh här måste jag ansluta mig. Älskar allt som har med julen att göra och har just slagit in paket till barnens adventskalendrar. Men sonen på 10 år har jag så svårt att köpa till i år. Någon som har tips?

• libero
    Köp annars röda band och häng som hankar upptill så blir tyget längre

Pigelinen skrev 2011-11-19 23:00:38 följande:
    KRAM

Ego inlägg stort här... jag mäte och köpte ett superfint tyg till köket men jag var stressad och mätte 206... medan det var 216... shit vad fult det blev... vad ska jag göra? De är ju alldeles för korta,,,
    Har ju ändå lagt lite pengar på det. Funderar på om man kan sälja och köpa nytt, bara det att jag inte har någon symaskin just nu utan dessa sydde jag hemma hos svärmor ikväll...och jag vill ju ha upp dem nu!!!!
  • libero

Jag kunde inte hålla mig längre. Så nu är det jul i huset. Härligt

• libero
    Pigelinen skrev 2011-11-20 08:58:09 följande:
    ja, smart, knytband upp funkar ju alltid, tack! det kör vi på!!!!
    Det kan bli jättesnyggt
    Lycka till
  • libero
    Pigelinen skrev 2011-11-20 18:55:25 följande:
    Så, det fick bli hällor på gardinerna som var för korta... har bara hunnit sy på ena längden än eftersom jag måste sy förhand... men bild finns i min blogg och jag är riktigt nöjd, blev mycket finare fall med hällor än bara kanal. Hittade ett jättefint band i samma färg som rutorna på tyget och med samma text, I LIKE!!!
    Det blev ju jättefint. Nästan tur att du sydde för korta först.
  • libero
    VildVittra skrev 2011-11-21 13:42:49 följande:
    Min man vill inte ha inomhus gran i år för våran 19 månaders lilla dotter är...ehhh helt fanatiskt på att ha sönder saker. Så vi kommer tydligen bara ha adventsgran ute.

Kan säga att jag och 7års sonen deppar.....

Har du nått tips på hur man får sin man att gå med på en gran inne i allafall?

Plastkulor....*gnäller lite* Vill ju HA gran inne med!

Alltså hon ÄR helt hysterisk...man kan inte lämna henne med nått en enda sekund...så är det demolerat.
    Jag VET hon kommer få granen i huvudet...men ....det är ju JUUUUUUUL!
    Vi har också haft en son som har tagit sönder allt som han ser men gran skulle jag aldrig vara utan. De pillar bara på den någon gång och känner att det sticks sedan har den alltid stått orörd. Har haft 3 små och granen har aldrig vält
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!