Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Jag längtar till jul!!!

sofieann skrev 2011-11-23 09:58:18 följande:
    Hoppar in i tråden jag också

Igår bakade jag lussebullar och pepparkaksmuffins och fryste in. I frysen ligger även saffranskladdkaka i muffinsformar. Nästa helg, 2 advent, ska vi lite kalas och då tänkte jag ställa fram pepparkakspinnar med en ädelostdipp och en lingondipp (färskost med lingon och lite florsocker).
    pepparkaksmuffins & saffranskladdkaka/muffins låter inte dumt! Lust att dela med dig av recept? :)
    eller tips på någon hemsida som du hämtat det ifrån???  

Väntar liten igen så jag hade tänkt satsa på att baka frysbara godsaker i år, för man vet ju aldrig vad man kommer orka eller hinna med :) 
  • stjärnfrukt
    sofieann skrev 2011-11-24 10:20:21 följande:
    Pepparkaksmuffinsen gjorde jag på receptet på mjuk pepparkaka från santa marias hemsida. Ha gärna i lite lingonsylt i smeten om du gillar det, saftigare blir det inte

Saffranskladdkakan är sååå god! Jag ramlade över receptet på nån blogg jag inte kommer ihåg, men om du googlar så får du säkert fram det. Det var vit choklad, mandelmassa och en massa gott i
    Tack!! :D o ska prova allt, pepparkaksstavar,låter mumsigt värre!!!
  • stjärnfrukt

Har en liten fråga... 

Hur pyntar ni i era barns rum?

Min dotter har ett riktigt prinsessrum där allt är rosa.

Hon har en ljusslinga, en snöglob (eller vad heter de som man vänder på så kommer det snö i kulan??) och så har jag köpt en jättefin glasprydnad i form av en tomte som åker i en rosa släde med massa paket som hänger i hennes fönster, samt ska köpa en adventsljusstake.

Någon som har hittat mjuka, fina tomtar/snögubbar/änglar som de kan ha som prydnad som sitter i fönster exempelvis?? Och gardiner, har ni hittat några skojiga/fina?? :D 

• stjärnfrukt
    Flisan79 skrev 2011-11-28 11:16:20 följande:
    Vi har bara satt en rosa stjärna i fönstret.
    Vad fint! Hade tänkt det först, men jag kunde bara inte motstå glasfiguren så den fick hänga där istället! 
    Hade egentligen inte tänkt ha så jättemkt men min dotter äääälskar tomtar m.m, hon är bara 2år men vet precis vad det är och hennes nya ord är tomte <3  
  • stjärnfrukt
    Squirrel Nutkin skrev 2011-11-28 13:35:21 följande:
    Kolla på Rusta, de brukar väl ha julpynt i andra än de traditionella färgerna? Kanske du kan hitta nåt som matchar rosa där. Nu var det visserligen jääääättelänge sen jag var där, så jag kan ju minnas fel.
    Jo jag har haft Rusta i tanken faktiskt, var nog där förrförra året och jag tror jag vill minnas det fanns en hel del där! :)
    Jag bor ju hyffsat när Partille, så det får nog bli en sväng dit snart, för där finns både Rusta och Pandurohobby (eller vad det det nu heter) Skrattande

Dock har jag fortfarande inte hittat några skojiga gardiner, och tror inte Rusta har så mkt av det (???)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!