Jag längtar till jul!!!
I förrgår var väl den ljusaste dagen på året, så äntligen går det mot mörkare tider
I förrgår var väl den ljusaste dagen på året, så äntligen går det mot mörkare tider
Härligt Aniiee!
Fråga till samtliga, hur ser er förberedelsetid ut inför julen? När göra köttbullar, baka, fixa etc? Någon som har ett tidsschema? :)
Första julklappen beställd, en sjöjungfrufena till dottern :) nu kör vi!
Nu har julhandlingen börjat på allvar! Hur gör ni som har flera barn med summor till julklappar? Insåg att sexåringen kommer att få fler och dyrare presenter än tvååringen :-O
Han kommer ju inte att förstå det, och han kommer ju inte att uppskatta sina presenter eftersom han inte direkt bryr sig, men jag vet ju :-P
Beställt storstädning den 21 december, så det får bli en utflykt till Ullared då!
Någon som vet om yankee candle har kommit ut med julkollektionen ännu? Tänkte leta i hufvudstaden imorgon när jag ändå är här :) (Åhléns city är målet)
Och, snart är huseby julmarknad!!! Yey!!!
Haft en mysig EM/kväll på huseby julmarknad. Längtar massor till jul. I år blir det dock en flytt från hus nu till min killes lgh för att sedan i dec typ 18:e flytta till gemensamt igen ????. Japp igen haha. Vi skilde oss i juli men har hittat tillbaka till varann ????. Så julpyntning blir inte förrän i nya lgh. Längtar massor!! ????
Ska baka julgodis idag. :) Eller ja, när barnen kommer hem tänkte jag 2 sorter som vi kan prova inför advent o se om vi vill ha med när det är dags "på riktigt".
Lite svårt att bestämma vilka sorter det blir bara.
8 kg revben i ugnarna och ungarna står och rullar chokladbollar för fullt. =P Undrar just hur mycket chokladbollssmet som slinker ned i magarna......
Gahhhh, maken fick i uppdrag att beställa en pokemontröja från Sydafrika, och beställde fel storlek... Jag är så sjukt besviken :( hade velat se dotterns min när hon såg den... Bläää....
Kollat på Rise Of the guardians, ätit julköttbullemackor och snart ska barnen sova så att tomten får jobba <3
God jul till er alla!