Inlägg från: Apotheosis |Visa alla inlägg
  • Apotheosis

Jag längtar till jul!!!

kickan89 skrev 2012-09-18 09:28:47 följande:
    Idag längtar jag extra mycket efter julen. Har graviditetssug utan dess like efter julmat! Men sambon tyckte att det var lite väl att göra julskinka i september :P
    Haha! Jag fick ett helt galet sug efter köttbullar och rödbetssallad, vörtbröd, kalvsylta och rödbetssallad och så vidare i början av graviditeten. Bor i Kalifornien så att hitta rödbetssallad var inte att tänka på och att köpa rödbetor, lägga in dem och göra egen rödbetssallad blev helt enkelt inte av. haha... Hade jag kunnat hade jag nog gjort ett helt julbord där i mitten av juli. Man FÅR göra sådant när man är gravid! :) Alla gravida (som vill) borde få ett eget julbord för att fira graviditeten. haha... :)
    (vörtbröd och kalvsylta är inte heller saker man hittar på snabbköpet här, inte ens kring jul).

Min pappa är helt galen i julen. Varje år ger han mig en ny julskiva med de julsånger som han valt ut som favoriter för just de året. Han bakar avancerade pepparkakshus hela december och gör hundratals små små pepparkakshjärtan som takpannor till sina pepparkaksvillor. De är jättefina men jag förstår inte hur han orkar baka pepparkakshus hela december. :)

Jag älskar glögg. Jag kommer sakna det SÅ mycket i år. Har hört att IKEA har någon form av glögg men oavsett om de har det eller inte är det inte den alkoholfria glöggen jag gillar mest utan systembolagets, gärna med någon form av citrus (typ mandarin eller apelsin). Den får man ju inte dricka under graviditeten. :( 

Tänk vad mycket jul man går miste om här i Kalifornien egentligen! Ingen snö, ingen glögg, ingen rödbetssallad, ingen kalvsylta, inget vörtbröd, ingen Lucia och ingen advent. och varför i hela fridens namn har de popcorn i sina julgranar? haha... 
  • Apotheosis

och ingen julmust! Gråter hur överlever de en hel vinter utan tio backar nygårdas julmust light i glasflaskor? :(

• Apotheosis
    MamaPapa skrev 2012-09-18 20:09:17 följande:
    Ikea här säljer glögg med alkohol - men det kanske de inte får i Kalifornien? Köper öven sill därifrån.
    Ja, jo... Jag vet inte. Jag menade att jag ändå inte får dricka glögg med alkohol i år eftersom jag är gravid. :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!