Inlägg från: Casablanca |Visa alla inlägg
  • Casablanca

Jag längtar till jul!!!

Åh vilken fantastisk tråd!

Jag är så himla avis på er som har snö, har själv (dumt nog, i det här avseendet) emigrerat till London så det lär bli en grå - och inte vit - jul i år igen.

Tänkte också ordna med presentkalender i år till vår son som snart är sju - svårt att komma på saker bara! 

♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • Casablanca
    Lemonysnickets skrev 2012-10-26 13:29:08 följande:
    Bra, det är inte bara jag som är galen då! Första julen med vår hund, mys! Vad brukar dina djur få?

Sedan ville jag fråga alla också, vad brukar nu göra på kvällen den 23 december?

Uppesittarkväll, baka, annat? Vill hitta en ny mysig tradition - här brukar det bli stress!
    Vi brukar sitta uppe och titta på film (julfilm såklart) med sonen så länge han orkar och när han lagt sig så slår vi in  de sista klapparna (lämnar lagom många så att det skall bli mysigt och inte stressigt) och dricker glögg och har det mysigt.

I år vet jag dock inte hur det kommer bli, jag är gravid och brukar somna vid 21.00 senast  
    ♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • Casablanca
    Casablanca skrev 2012-10-26 14:29:00 följande:
    Vi brukar sitta uppe och titta på film (julfilm såklart) med sonen så länge han orkar och när han lagt sig så slår vi in  de sista klapparna (lämnar lagom många så att det skall bli mysigt och inte stressigt) och dricker glögg och har det mysigt.

I år vet jag dock inte hur det kommer bli, jag är gravid och brukar somna vid 21.00 senast  
    Anledningen till att vi alltid slår in klappar då är för att sonen liksom skall höra vårt prasslande och viskande när han somnar
  • Casablanca

Jag tycker de röda! Lite "ska det va så ska det va ordentligt". Lika bra att gå "all in" :)

• Casablanca
    gussilago skrev 2012-10-27 18:28:03 följande:
    Igår fick jag amelia jul. Däri var det tips på julfilmer en för varje dag i december, som en adventskalender. Ska försöka se några filmer som jag inte sett tidigare!
    Oh, om du orkar, kan du inte lägga ut listan här? Hade köpt tidningen själv, men bor inte i Sverige
  • Casablanca
    litengunnarolle skrev 2012-10-28 12:47:24 följande:
    Hur firar ni på julafton allihopa? Har ni några traditioner som aldrig får rubbas? :)
    Vi har faktiskt inga traditioner på självaste julafton. Det jag längtar till är stämningen och julstöket, framförallt

Sedan sonen föddes har vi gjort olika varje år, haft folk över, firat med min mamma, varit hos svärmor, hos svärfar, varit hemma själva, firat med vänner osv.

För tre år sedan flyttade vi till London. Första julen här kom min mamma över och vi firade lite lugnt. Julen efter det åkte vi till Kenya och firade med min pappa och förra julen åkte vi till Sverige och firade med alla möjliga.

I år stannar vi i London och tar inte emot besök Tungan ute

Jag längtar SÅ till att bara ta det lugnt och göra saker i vår takt, utan jäkt eller stress  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!