Inlägg från: Lemonysnickets |Visa alla inlägg
  • Lemonysnickets

Jag längtar till jul!!!

Hej! Får man vara med här? Känns som jag väntat på den här tråden - är en julgalning av rang!
    Här i England har julsakerna i butikerna börjat, och jag längtar, skriver listor, syr gardiner, och planerar pynt.....
    Underbart! 

Om man bäddar får man inte ligga!
  • Lemonysnickets

Vet verkligen inte vad jag ska ge min man i julklapp... vi gifte oss i juni, så det känns som detta är en speciell jul!
    Behöver inte vara svindyrt, eller jätteromantiskt (inte min stil...) lätt va? ;)

Han är en sådan som har en presentlista åt mig på sin telefon hela året, och uppdaterar och planerar. Själv står det still! Det han vill ha köper han! 

• Lemonysnickets

Köpte nytt bord och stolar till matrummet från IKEA idag, samt röda sittdynor och en röd ljusstake! Kommer bli så snyggt!
    Sedan har jag hackat all frukt till julpuddingen, och blötlagt den i sherry - den ska stå en vecka, och sedan ska puddingen ångas! 

• Lemonysnickets
    molly50 skrev 2012-10-23 10:01:34 följande:
    Var ute på morgonpromenad med barnen idag för att lämna sonen på dagis. Och det var så mysigt med all frost och is,även om det var lite kallt.
    En granne hade t om en adventsstjärna i fönstret. Jag fick lite julkänslor kan jag säga.  
    Låter helt underbart! Dimma och höstlöv här!
  • Lemonysnickets
    Esmis skrev 2012-10-23 19:09:08 följande:
    Vi kommer flytta in i vårat drömhus 20 december, då på kvällen ska vi tända brasan, lägga ut en bäddmadrass och massa täcken och kuddar och bara mysa med glögg och pepparkakor. det ska bli våran för-jul, bara vi två. Julafton kommer bli galen med hela familjen hos oss bland flyttkartonger=)

Längtar så jag håller på att spricka, har aldrig varit mycket för att julpynta, några tomtar och advenstljusstakar har det väl varit. detta år ska jag go crazy...!
    Det är något visst med första julen i huset! Vi är i Sverige varannan jul men kommer att vara i England i år och fira i vårt hus för andra gången! Men ser mer fram till det nu, för första året hade vi ingen pynt alls!
  • Lemonysnickets
    Tiger Af Lilja skrev 2012-10-23 18:23:01 följande:
    Är det den obligatoriska christmaspudding?  Alla engelsmän gör den, men inte många äter den.

:)
    Precis! Men Nigellas går inte av för hackor, den har jag matat både svenskar och engelsmän! *myser*
  • Lemonysnickets
    novsep skrev 2012-10-24 00:36:46 följande:
    Esmis; USCH blir så ledsen när man hör sånt!! Men värmer desto mer när jag hör att du tagit dig ur det hemska förhållandet!
    Håller med!

Hoppas att ni får en underbar jul, och en härlig tid av pyssel, matlagning och roligheter som leder upp till den! 
  • Lemonysnickets

Har köpt lite julklappar idag, parfym, kokböcker, etc, allt på erbjudande, härligt!

• Lemonysnickets
    molly50 skrev 2012-10-26 13:22:19 följande:

Våra brukar också få julklappar.
    Bra, det är inte bara jag som är galen då! Första julen med vår hund, mys! Vad brukar dina djur få?

Sedan ville jag fråga alla också, vad brukar nu göra på kvällen den 23 december?

Uppesittarkväll, baka, annat? Vill hitta en ny mysig tradition - här brukar det bli stress!
  • Lemonysnickets
    litengunnarolle skrev 2012-10-28 12:47:24 följande:
    Hur firar ni på julafton allihopa? Har ni några traditioner som aldrig får rubbas? :)
    Ja och nej, beror på vart vi är! I år ska vi var lite hos min mans farmor i London (hon kommer från Tyskland, så hon vill fira då!) Kommer bli massa mat, lite klappar, lebkuchen, hennen traditioner. Jag tar alltid med en saffranskaka  =)

Juldagen öppnar vi våra julstrumpor, lyssnar på musik, äter en underbar frukost! Sedan ska vi till hans mamma och hennes man på jullunch, mycket folk, kalkon, presenter, lekar, etc.
    Sedan ska vi bara ha en underbar hemmakväll med film, konjak, julgodis, tända ljus etc

Annandagen brukar det bli en långpromenad följt av jullunch på puben med kompisgänget! 
  • Lemonysnickets
    Österbotten skrev 2012-10-29 18:38:04 följande:
    Nu har jag bokat julbord med julshow på Grand Hotel i Stockholm 1 dec. Maken och jag ska få vår första barnfria date på 2 år! Hoppas och tror att det blir supermysigt. Tomte
    Vad härligt det låter! Hoppas ni får det fint! 
  • Lemonysnickets

Hej! jag hoppar in här igen! Längtar så fruktansvärt efter jul, har förberett julrecept, köpt lite pynt! Investerade i fin choklad när jag var utomlands för att ladda upp! Gör ni också det, köper lite hela tiden?

Sedan är det min lediga jul också, blir inte bättre! Just nu sitter jag och bjuder in till adventsmingel! Man måste vara ute i tid innan folk blir uppbokade! 

Alla sätt är bra utom de tråkiga - Povel Ramel
  • Lemonysnickets

Idag längtar jag! Har kollat upp recept till jul, köpt nya stolsdynor och ett par adventsstjärnor!
    Plus lagt en order till svenskbutiken som kommer levereras någon vecka innan!

Sedan har jag planerat in några datum om julmarknader, hämta julgran med vänner, plus att ett gäng ska göra dörrkransar ihop. Mys!

Alla sätt är bra utom de tråkiga - Povel Ramel
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!