Inlägg från: Georg Billgren |Visa alla inlägg
  • Georg Billgren

Jag längtar till jul!!!

Åååhhh vad mysigt att det snart är jul och här kan man ju få utlopp för sina känslor innan man kan med att köra igång på riktigt Tänkte fråga hur ni gör som brukar träffa andra och baka julgodis eller liknande tillsammans. Brukar ni baka var sin sort som man själv tar hem igen eller brukar ni göra stora satser och dela? Äh what the heck dela med er av era mysiga mat- och bakaktiviteter inför julen

Finska sämskskinn, det sämska som finsk...
  • Georg Billgren

Vi brukar alltid börja med en tiiidig mysfrukost (eftersom vi har väääldigt morgonpigga barn) och liten "lekklapp" under granen. Sedan lite fix inför kvällen under fm. Lunch äter vi hos mina föräldrar vid 12. Sedan fikar vi lite under Kalle hemma hos oss igen och slappar lite innan svärföräldrar och övriga familjen på den sidan dyker upp. Strax därpå kommer tomten och därefter äter vi julbord. Vuxenklapparna väntar vi med tills barnen somnat så då är det paketöppning och julgodis som gäller. Tycker det är helt perfekt upplägg! ???? Är väldigt nöjd med att vara på hemmaplan på kvällen och slippa kånka julklappar och kunna lägga barnen när de vill osv.

Förresten det är bara en som har svarat på min fråga om hur ni brukar ha era "baka-julgodis-träffar". Hur lägger ni upp det? Bakar ni stora satser och delar upp? Gör man inte sånt som måste stå flera timmar i kylen typ kola eller hur gör ni? Jag vill ha förslag på upplägg för den perfekta väninne-baka-julgodis-träffen! Ni är ju proffs och har säkert jättebra förslag! ????

• Georg Billgren

Tack för tipsen om julgodisträff! Inser att jag först måste bestämma om det ska vara en hel dag eller en kväll En hel dag med bara julbak och mys vore först

• Georg Billgren

Lääääängtar! Har precis kommit hem från GeKås med ett berg av julklappar och adventsprylar till barnen.

Någon som vet var man kan hitta fina, traditionella barnkläder till jul? De stora kedjorna har bara rosa och lila klänningar tycker jag men jag är mer ute efter en traditionell julklänning eller kjol till lilltjejen. Några tips? Killkläderna är lite lättare.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!