Inlägg från: Pudel |Visa alla inlägg
  • Pudel

Jag längtar till jul!!!

Har lite ångest inför hur jag ska hinna julpynta traditionsenligt i år. Bebisen är beräknad så att hon kommer till första advent! 

För att inte liksom svika alla julideal jag har så bakar jag pepparkakor redan nu (magen försvårar att komma nära degen bara) och har sagt till sambon att alla jullådor från vinden i mitten av november...men tänk om hon kommer tidigt! 

Någon som har tips på hur jag kan göra? Julklappar inköps online till 100 % i år.  

• Pudel
    lalasmama skrev 2012-10-24 20:52:42 följande:
    Ja tipsa gärna om vilken jultidning man ska köpa.. Jag vill ha massor med pyssel, recept och inspiration!!
    Amerikanska tidningar äger ju. Martha Stewart har en julltidning som är superbra. Marie Claire idees är en fransk tidning som är mycket mycket bra. 
  • Pudel

Idag åkte ljusslingan upp på balkongen. 

Ska kanske om jag orkar- höggravid som jag är- baka lussekatter,  

• Pudel

Är så grymt sugen på att få lite ljus och stämning här i novembermörkret. När är det ok tycker ni att ta fram adventsljusstakar- och stjärnor?

Själv brukar jag ta fram dem en vecka innan första advent... 

• Pudel
    skruttarnas mamma skrev 2012-11-09 08:07:39 följande:
    en vecka före är okej, jag hade själv gärna tagit fram dom nu, men man får väl vänta, vore iofs kul att se om ngn granne hängde på om man var tidigt ute
    Här har en granne redan satt upp en stjärna. Jag har som princip att aldrig vara först med julbelysningen...så om en kör så tycker jag att jag också får. Första advent är ju sent i år.
  • Pudel

Har Rut-storstädning här hemma idag, mycket skönt att gosa med spädbarn istället för att fara runt i lägenheten som en furie och tokstäda. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!