Inlägg från: Utropstecknet |Visa alla inlägg
  • Utropstecknet

Jag längtar till jul!!!

gussilago skrev 2012-08-30 11:59:19 följande:
    Sitter o klurar på barnens paketkalendrar. Har tre killar 12, 9 år o lillpyret nu 5mån. Minstingen blir nog utan hur man nu förklarar det för de rättvisa storebrorsorna@ Men med föräldrapenning är budgeten högst begränsad! Funderar om tomten kan lämna uppdrag, upplevelser i små brev? Typ: Idag skulle tomten vilja att ni bakar pepparkakor. Det jag har kommit på är baka peppisar, lussebullar, göra julgodis, trilla köttbullar, hugga gran, gå på julmarknad/julkonsert. De har tidigare fått småplock, men nu är behovet av sudd, linjaler, reflexer dämpat;) Hjälp mig med fler grejer vi kan göra tillsammans!
    Det beror ju lite på om du kan byta ut lapparna pga. vädret men ytterliggare förslag kan vara, bygga snögubbe/ha snöbollskrig, klä granen, ställa ut gröt och morot till tomten den 23:e, bygga pepparkakshus, julpyssla, skriva önskelista.
  • Utropstecknet
    Mallas skrev 2012-11-10 23:20:48 följande:
    Sigtuna brukar vi besöka. Likaså den i Steninge slott. Funderade på att testa på något nytt i år och har läst om Taxinges i julmarknadsreportage. Kanske ska använda den helgen till annat och sikta in mig på julmarknaden i Gamla stan i år istället. Fast Gröna Lund kanske har julöppet nuförtiden. Måste kollas upp!
    Jag rekommenderar Skansens julmarknad. De säljer både hantverk, har lotteristånd,  möjlighet till att grilla korv över öppen eld, de har dans kring granen, ponnyridning, pysselstuga, stugor/kyrka man kan besöka samt titta på djuren.

Marknaden i Gamla stan är mysig men marknaden i sig är väldigt liten. Man har typ sett allt på en kvart.
  • Utropstecknet
    Esmis skrev 2012-11-11 10:15:13 följande:
    Åh, va ni är duktiga som har handlat julklappar och planerat för hela december.
    Själv står jag mest och stampar lite frustrerat och vet att jag inte kan göra så mycket juligt eftersom vi ska flytta och på nya stället kommer jag inte hinna göra allt som jag vill för vi kommer ha fullt upp ända tills jul.

Men lite planering ska jag nog hinna med nu när jag sitter på jobbet och det är dött här som i graven.

Julmarknad blir det i Sigtuna för andra året i rad. Bor ju där så det faller sig rätt så naturligt^^ Väldigt mysigt och juligt tycker jag att det var.
    Hur stor är julmarknaden i Sigtuna? Vet du hur det är med parkeringsplatser där? Jag har aldrig varit där men skulle gärna åka dit!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!