Inlägg från: Stumpan84 |Visa alla inlägg
  • Stumpan84

Jag längtar till jul!!!

Jag har tänkt att denna julen ska jag pyssla lite extra och då satsa lite på ljus.. Jag tänkte att visst hade det varit mysigt att göra ljusstakar av apelsiner? Jag ska skaffa ljusstakar som har "spjut" som man sätter fast ljuset i. Tar en apelsin och sticker in kryddnejlikor i den och sedan göra ett hål i toppen av den där man kan sätta i ljuset. Eventuellt binda ett fint naturband runt? Vad tror ni?

• Stumpan84

Vad för julgodis är snabbt och lätt att baka och som är lätt att låta 3 åring vara med och göra??

• Stumpan84
    sassus skrev 2012-11-16 17:33:50 följande:
    Jag tänker göra rischoklad med min dotter. Även godisar där man blandar i corn flakes och kokos i vit choklad.
    cornflakes och kokos i vit choklad? Berätta mer tack! Vet inte vad det är för fel på mig men känner mig så pysslig detta året haha Vill göra så mycket jag bara kan och har råd med tillsammans med barnen hihi

Någon här som har gjort julkort själva på datorn och skrivit ut hemma? Vad för papper har ni i så fall använt när ni har skrivit ut? 
  • Stumpan84
    Starbaby skrev 2012-11-16 17:47:02 följande:
    Blanda ricecrispies och choklad - bred ut på en plåt och skär när det stelnat. Man kan blanda i russin, machmellows, ja vad man vill. Inte världens godaste men så enkelt och det är ju för barnens skull man gör det så då spelar det ju ingen roll. Man kan oxå ta puffad ris om man vill.
    Det var ju smart att blanda in mashmellows och dyl.. jag är en sån där feg person som inte vågar gå utanför receptet alltid så ni får gärna ge mig lite "knuffar" =)
  • Stumpan84
    Starbaby skrev 2012-11-16 18:30:27 följande:
    Ja i den röran är det bara att mojsa ner vad du vill, vad barnen gillar :)
    Får ge barnen vars en godispåse som dom kan göra julgodis med =)
  • Stumpan84
    molly50 skrev 2012-11-16 18:49:14 följande:

Vi brukar göra det och vi använder vanligt fotopapper till skrivare. Brukar bli jättebra!
    Gör ni sådana ni viker eller vanliga plana som ett foto? Jag vill gärna göra sådana man viker och skriver inne i men fotopapper kanske man inte kan skriva på? 
  • Stumpan84
    molly50 skrev 2012-11-16 19:01:51 följande:
    Vi brukar göra vanliga plana. Men jag tror man kan skriva på fotopapper om man använder t ex en over-headpenna eller en retuschpenna som finns att köpa hos fotohandlare.
    Kanske är bäst att köra plana då? Min son har precis lärt sig skriva (9 år och har autism) så jag vill gärna uppmuntra det genom att låta honom skriva sitt eget namn på kortet fast det kanske bara är jag som är en överlycklig förälder så det skulle va roligare för mig att se honom göra det än för honom att göra det? :P
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!