Inlägg från: Starbaby |Visa alla inlägg
  • Starbaby

Jag längtar till jul!!!

Jag har lagt upp lite olika typer av julpynt som jag redan fixat hemma i min blogg - så kika om ni har lust. Älkar julen och tjuvstartar lite :)
    Har även en tävling om adventskalendrar om någon är sugen på ett tävla.

• Starbaby
    Mallas skrev 2012-11-12 17:27:11 följande:
    För något år sedan använde jag polkagrisar som dekoration i adventsljusstaken istället för mossa. Hade blockljus med siffror på och öste sen på med polkagrisarna runtomkring.
    Ja det blir jättefint :)
  • Starbaby

Vi har inga summor direkt - men vill inte köpa en massa skräp till barnen som bara ligger på rummet sedan. Vi har ju 4 kids så detta har vi tänkt.

Äldsta pojken på 11 år  ska få en resa till London och se hans favorit fotbollslag spela i Mars/April, det blir hans stora julklapp. Sen får han småsaker att öppna på julen. Kanske en tröja och presentkort på Itunes och en biocheck.

9 åringa pojken har vi ännu inte beslutat vad han ska få - väldigt svårt att köpa till honom för han önskar sig inget (jag vet konstig unge jag har hahaha) Men kanske ett TV spel och Itunes presentkort och kanske nytt skal till Iphonen och så. Vi har pratat om en mini Ipad men vi vet ännu inte hur vi ska göra......han vill seriöst inte ha något. Men han bör ju också få något lite större, vi har pratat om en kryssning till Finland med hotellövernattning och besök i nöjesparken till sommaren.

6 åringa flickan ska få petshopdjur då hon är helt fanatisk med det och pysselsaker samt något gosedjur

5 åriga flickan ska få en prinsessklänning, klackskor, Petshopdjur och pysselsaker.

Vi räknar alltså inte summor på presenterna. Det kanske ser snefördelat ut men barnen har olika intressen som kostar olika mycket.

• Starbaby
    Mammatilltvåprinsar skrev 2012-11-12 22:20:31 följande:
    Nu är det inte långt kvar! Barnens paketkalender är klar. Gick väl lite bananas som vanligt men va fasen:) Längtar så till första advent!
    Jag också :)
  • Starbaby
    eldfluga73 skrev 2012-11-13 13:45:34 följande:
    Jättefint!

Någon som vet när julgranarna brukar börjar säljas på ett ungefär? Vi är inte förunnade att ha egna granar direkt... Ska resa bort på juldagen och vara borta i två veckor, så tänkte sätta in och klä granen tidigt i år, annars känns det ju liksom inte lönt att ha någon.
    Här hos oss brukar de börja sälja granar i slutet av November. Första advent faller ju tidigt i December i år så jag kan tänka mig att sista helgen i November börjar de sälja granar. Vi bor i centrala sthlm.
  • Starbaby
    Stumpan84 skrev 2012-11-16 13:53:01 följande:
    Vad för julgodis är snabbt och lätt att baka och som är lätt att låta 3 åring vara med och göra??
    Blanda ricecrispies och choklad - bred ut på en plåt och skär när det stelnat. Man kan blanda i russin, machmellows, ja vad man vill. Inte världens godaste men så enkelt och det är ju för barnens skull man gör det så då spelar det ju ingen roll. Man kan oxå ta puffad ris om man vill.
  • Starbaby
    Stumpan84 skrev 2012-11-16 17:59:39 följande:
    Det var ju smart att blanda in mashmellows och dyl.. jag är en sån där feg person som inte vågar gå utanför receptet alltid så ni får gärna ge mig lite "knuffar" =)
    Ja i den röran är det bara att mojsa ner vad du vill, vad barnen gillar :)
  • Starbaby
    Voorhees skrev 2012-11-18 15:38:33 följande:
    Någon som börjat med julpynt och adventsljusstakar än? Glad
    Såg den första häromdagen faktiskt, som satte upp sin julstjärna! Och i min nuvarande hemort har jag sett julstjärnor sedan början på oktober.
    Jag har tagit fram ljusslingor och ljustakar idag - har pyntat lite hemma oxå. Men mest för att jag kan föda ganska när som helst och då vet jag att jag lär inte rota runt i förrådet efter julsaker så fuskar lite detta året.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!