Inlägg från: skruttarnas mamma |Visa alla inlägg
  • skruttarnas mamma

Jag längtar till jul!!!

Carolaj83 skrev 2012-09-12 14:49:15 följande:
    vilka köper ni julklappar till?

har nu 3 egna barn och känner att jagg måste dra ner.

vill ha tips på vad vi ska ge barnens äldsta kusin, han kommer i jul vara 7 år, bortskämd till MAX får saker hela tiden och varje helg han är hos min syster så åker dom iväg på det mesta....

vad ger man en 7-åring som han sj inte vet om att han vill ha, skämtlåda?       
    en trollerilåda kanske? =)  
  • skruttarnas mamma

tre månader kvar till lucia! fattar inte hur jag ska hinna med eller framförallt ha råd i år (föräldraledig med nr 3) men jag får leta fynd =)

• skruttarnas mamma

min 12 åriga kille önskar sig kläder och allt som har med the avengers gänget att göra, han ska få tavlor min kusin har målat med hulken, thor och captain america, hon är superduktig på att måla så jag tror att han kommer bli jätteglad (han har star wars tavlor nu som han är trött på) =)

min treåring gillar saker som låter och vill gärna leka med datorn så jag tror det blir en leksaksdator till han i år, han har iofs en riktig dator som han kan kolla på youtube klipp på, men jag tänkte att han kanske lär sig mer bokstäver och sånt på en lekdator

har även en bebis som kommer få kläder och pengar på konto

• skruttarnas mamma

förra året tröttnade jag på att hela min familj (alltså mamma +3 bröder) gnällde över att jag började längta efter jul i september (vilket jag gör varje år, inget nytt direkt) så till min födelsedag i början av oktober serverade jag jansson, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, ägg,sill och lax, till "tårta" gjorde jag cheesecake med pepparkakssmulor som botten, kommer inte ihåg om jag fick tag på julmust =/

tänkte nog göra det till en tradition för det blev väldigt uppskattat =)  

• skruttarnas mamma

hittade en tråd jag skrev om det förra året, och då hade affärerna börjat med julmust och även glögg i mitten av oktober =) 

• skruttarnas mamma
    Gurkan skrev 2012-09-22 19:53:05 följande:
    Vilka tre julgodissorter kan ni inte leva utan?
    Vi blir bara tre i jul och jag brukar alltid göra så mycket godis att det räcker till mars så i år tänkte jag dra ner på det men det är intressant att se vad andra har för tre favoriter! 
    knäck, mandelmassabollar doppade i choklad, ischoklad med russin i =) 
  • skruttarnas mamma
    Koppkaka skrev 2012-09-26 20:17:15 följande:
    Här i stan där jag bor är först julmarknaden redan nu på söndag. Alltså, jag älskar julen - men julmarknad 30 september är helt jäkla bananas.
    var?? =D
  • skruttarnas mamma

barnens julklappar är snart klara

son 12 år får tre tavlor med the avengers, beroende på vad de kostar får han något mer också
    son 3 år får en poliströja och en sos station med räddningsfordon
    son "bebis" får en babykeyboard och en ratt med knappar runt som även den låter en massa =)

brorssönerna får varsin saccosäck (de har mängder av spel och filmer och leksaker så nåt mysigt att sitta på tyckte jag var en bra ide)  

• skruttarnas mamma

tidningstips 

hembakat brukar ha jättemysiga jultidningar, både med godis, kakor, brödrecept, men även juliga saker man kan köpa tex skojiga kakformar, förkläden osv 
    tror inte de har släppt julnumret än men det kommer nog snart! =)  

• skruttarnas mamma
    elinaehn skrev 2012-10-25 14:36:40 följande:
    Har ni tips på bra familjejulfilmer?
    the grinch med jim carrey

polarexpressen
    nu är det jul igen
    nu är det jul igen 2
    ensam hemma
    the elf (tror den heter så även på svenska, en känd komiker spelar en av tomtens alver som blivit bortadopterad)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!