Inlägg från: Delphin80 |Visa alla inlägg
  • Delphin80

Jag längtar till jul!!!

Min baknings lista inför julen är:

Lussekatter
    Pepparkakor
    Saffransbullar med vit choklad
    Julmust frallor
    Choklad och corflaks flarn
    kolasnittar(sambos favorit)
    saffranspanna cotta paj med pepparkaks botten och hallon och apelsin sås till(till julafton=

det kommer komma säkert flera saker innnan jul

• Delphin80

Grannen är inköpt det är undan plockat så nu ska det bakas ikväll. Finn en hel del att göra kvar men känner mig lugn ändo. Längat till lördag..

• Delphin80

Hej

Jag vill tacka er i den här tråden för ni får mig att längta till julen. Jag älskar jul men maken brukar tycka att jag börjar planera för tidigt. Men jag berättade om ert tråd och tips på sonens julkalender så tyckte han att det var spännande och självklart ska vi börja planera nu och förbreda till sonen inför julen. Jag följer ert tråd och hittar alltid ny´inspiration.

Tack ännu en gång.

• Delphin80

Hej

Kan ni ge mig några tips vad jag ge till sonen som är tre år om en vecka i juikalender. Jag har plan och börjat fixa saker som jag ska hänga i men har ide torka vad jag ska lägge i paket till honom.

Kom gärna med tips det är min första gång jag gör julkalender.

Tack i förhand.

Han är tokig i Cars prylar.

• Delphin80

Vad kan man köpa vackra julkalander i tyg. Jag har en plan på göra en själv men om jag inte hinner så vill jag har en plan B.

Tack för hjälpen.

• Delphin80

Själv så har vi börjat städa inför julen. Gått genom förrådet letade fram julsaker och la dem lätttillgänliga i förrådet. Nu ska vi ta tag i dem andra förråd samt så har jag börjat handla några till julklappar.

Längtar efter jul och advent nu.

• Delphin80

Hemma hos oss så förtsätter vi med storstädningen. Vi har kollat genom all julbelysning så vi allting fungerar. Sonen ska få köpa belysning till sitt rum i helgen. Sonen som är tre år så fina julgranen på maxi som han ville har med sig hem.

Vi lovade att han ska få en fin gran men först till jul. Vill har advent nu vill ej vänta en månad till.

• Delphin80

I min familj har vi alltid firat med gemensam frukost vid nio sen fixar klart med maten på förmiddag. sen äter vi vid 13:00 för sen titta på kalleanka  och äta lite godis och nötter. sen blir det fika och julklapps öppning. sen på kvällen spelar vi lite spel och  myser med familjen.

• Delphin80

Julskinka beställ av en vän som arbetar inom köttindustrie sen så har jag beställt sista julklappar till sonen. Maken julklappar beställer jag imorgon och på lördag ska  dagen tillbringas på lisabergsmarknad ihop med tjej kompisarna.

Längtar till julen nu. Ser fram emot mys och bak helg i göteborg med min bästa vän.

• Delphin80

Idag ska jag och mina bästa kompisar dra till julmarknad på Lisarberg . Hoppas att vi 3 Stockholm flickor hittar massor av julstämmning där. Längtarð???

• Delphin80

Julstakarna åkte fram igår men fundera på löja ut fönster putsningen till ett företag. Inhandlat allt till advenstfika och ikväll ska det bakas i massor till fikat på söndag.

Snön faller och jag längtar hem att pyssla med jul.

• Delphin80

Jag längtar också till julen. Har redan handlat några julklappar. Vi har flyttat till hus såg emot första julen i huset men vi åker utomlands och firar min fas som fyller 60 men får passa på att fira julen runt den 21/12sen åker vi iväg. 

Får passa på och mysa under december. 

• Delphin80

Jag myser på vägen hem från jobbet genom att planera julen och läsa era uppdateringar.
    I min planering kom jag på att sonens fina advents kalender har gått sönder i flytten så måste införskaffa en ny.
    Den gamla var en julgrans träd med 24 små lådor men den var inte så praktiskt.
    Fundera på att köpa nån annan variant där jag kan stoppa både rn lapp men även liten bil. Sonen är 5 år så vill gärna att det håller ett tag. Kom gärna med förslag och info vart dem finns att köpa.
    Vad jag ska har i och hur jag ska fördela har jag redan tänkt på.
    Tack i förhand.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!