Inlägg från: skrotis78 |Visa alla inlägg
  • skrotis78

Jag längtar till jul!!!

Åh vilken mysig tråd. Passar mig perfekt då jag älskar julen, speciellt alla förberedelser innan. Denna jul kommer bli speciell eftersom min bebis ska födas direkt efter nyår. Brukar vilja dra ut på julen så länge det går, men i år kommer jag nog vilja att den ska gå snabbt...

• skrotis78
    Lolee skrev 2012-10-03 10:08:29 följande:
    Hej alla julälskare! Är det någon som kan rekommendera bra (stora!) julmarknader runt Mälardalen, ev. Stockholmsområdet? Jag har bott i England i flera år och har noll koll!

Taxinge slotts julmarknad är jättemysig, fast kanske inte jättestor.
  • skrotis78

Någon som sett om det kommit in Vörtbröd någonstans? Är så sugen på det. Bad sambon titta på ICA Maxi igår men han hittade inget där.

• skrotis78
    fie m melwin skrev 2012-10-30 14:24:45 följande:
    Nu har jag och mina tre barn ätit julvört med russin i så jäkla gott..och sen tog vi en pepparkaka på de:) hmm jag som inte ska äta varken bröd eller kakor.. men jag njöt så nu klarar jag mig nog lite till eller... (kanske blev mersmak)

Åh vart hittade du vörtbröd? Eller någon annan som kan tipsa?
  • skrotis78
    soryd skrev 2012-11-02 10:07:05 följande:
    jag brukar ut i december för att hitta ngt nytt och fint att ha på mig på julafton. blivit lite av en tradition.

när är det legitimt att börja baka pepparkaor utan att folk tycker man är helt knäpp?

längtar till den 17/11 för då ska vi iaf till köpenhamn och å på deras julmarkad som öppnar samma helg :)

Sambon och dottern ska baka pepparkakor idag
  • skrotis78

Kan ni hjälpa mig? Håller på och byter till julgardiner nu och är ute efter en hissgardin som är 110 cm bred, helst enfärgad vit. Hittar ingenstans. Verkar mest vara i måtten 100, 120 o 140 cm.

Någon som vet?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!