Inlägg från: Esmis |Visa alla inlägg
  • Esmis

Jag längtar till jul!!!

Vi kommer flytta in i vårat drömhus 20 december, då på kvällen ska vi tända brasan, lägga ut en bäddmadrass och massa täcken och kuddar och bara mysa med glögg och pepparkakor. det ska bli våran för-jul, bara vi två. Julafton kommer bli galen med hela familjen hos oss bland flyttkartonger=)

Längtar så jag håller på att spricka, har aldrig varit mycket för att julpynta, några tomtar och advenstljusstakar har det väl varit. detta år ska jag go crazy...!

• Esmis

Dessutom är detta första julen som vi har hemma hos oss sedan jag levde med the grinch! Han var hemsk när det gällde julen. Allt skulle vara perfekt för barnens skull (hans två söner) men han kunde inte förmå sig att göra det mysigt utan bara gnälla om hur hemsk julen var och att det minsann inte skulle bli det iår. En riktig martyr som la över skulden på mig. Sen fick jag dra med honom ut på stan för att handla klappar till barnen, där blev han aldrig nöjd eftersom vi hade köpt för få klappar och då var det jag som var snål och egoistisk. Dagen före jul gnälldes det en massa och inget gjordes, gjorde jag något som att slå in klappar eller spela julmusik så var det fel. På natten när alla Siv så brukade jag smyga mig upp och slå in alla femtioelva klappar, släpa in granen, upp med den i foten och klä den, på med ljusslingan som trasslat sig som aldrig förr för att inse att den inte fungerade och slita ner skiten igen. In med klapparna under granen, borsta bort alla barr. Lägga varsin klapp i julstrumpan och Gud förbudet att jag valde fel klapp...! Sen om jag hade tid över så kunde jag koka knäck eller baka något bröd. Brukade komma i säng runt 4-5 på morgonen och vakna 7 av två barn som vill öppna presenter. 4 år stod jag ut... Tack gode Gud att den psykopaten är ute ur mitt liv och min sambo idag är mer samarbetsvillig

• Esmis

Sitter i soffan och myser med en kopp te och tittar ut på snön som singlar ner. Måste köpa lite glögg!

Går det inte att vika pappret dubbelt då? Kanske inte det ultimata men det är ju endå så billigt på rusta

Ska genast gå in och kika i bildtråden

• Esmis
    saronica skrev 2012-10-26 15:58:55 följande:
    Ikväll ska vi testa glögg med hallon och lakrits smak.

det lät ju supergott.

Min sambo har köpt årets glögg som vi ska smaka av i kväll när jag kommer från jobbet, hoppas jag=)
  • Esmis

Just ja, kom på våran tradition 23. Min farmor och farfar hade alltid lite samlingspunkt hemma hos dom och vi åt gröt och skinka och umgicks. Min familj på pappas sida är ganska så stor och det var alltid så mysigt att samlas hela släkten och äta gott och busa med kusinerna.
    Nu har tyvärr både farmor och farfar gått bort och vi försöker hålla liv i traditionen så vi får se vem som tar åt sig att fixa det i år.

• Esmis

Gärna bilder! Åh, hatar dessa "det är barnens högtid"!
    Julkort kommer jag nog att skicka när posten har sista dagen!

• Esmis

Åh, va ni är duktiga som har handlat julklappar och planerat för hela december.
    Själv står jag mest och stampar lite frustrerat och vet att jag inte kan göra så mycket juligt eftersom vi ska flytta och på nya stället kommer jag inte hinna göra allt som jag vill för vi kommer ha fullt upp ända tills jul.

Men lite planering ska jag nog hinna med nu när jag sitter på jobbet och det är dött här som i graven.

Julmarknad blir det i Sigtuna för andra året i rad. Bor ju där så det faller sig rätt så naturligt^^ Väldigt mysigt och juligt tycker jag att det var.

• Esmis
    Utropstecknet skrev 2012-11-11 10:27:43 följande:
    Hur stor är julmarknaden i Sigtuna? Vet du hur det är med parkeringsplatser där? Jag har aldrig varit där men skulle gärna åka dit!
    Den går längst hela stora gatan, som har genom hela centrum. Inte jättestor med andra ord, lagom mysigt tycker jag.
    Det är jäkligt knappt med parkeringsplatser, folk ställer sig lite överallt. det finns vid skolor och så vidare om man kan tänka sig att gå 5-10 min från bilen.

Men helt klart värt ett besök. Är varje söndag från första advent fram till fjärde advent.

Så där, nu känner jag mig duktig. Har skrivit en lista på vad jag ska köpa i julklapp och vart jag kan hitta det, dessutom beställt några från nätet. Perfekt!
  • Esmis

Jag hoppas att vi hinner julfixa på tre dagar, det är så lång tid vi har på oss från att flyttlasset går till julafton...men gäster. Love it! Får förbereda så mycket som möjligt innan, typ bakningen! Men gardiner, ljusslingor och ris kan vi nog glömma:)

Guuud så jag längtar. Måste ta ner lite julmusik till nallen:)

• Esmis

Stjärnor och ljusstakar åker fram nästa helg, men kommer nog inte sätta fram så mycket mer eftersom vi ändå ska flytta.

Sen har jag en massa tankar och planer för nya huset

• Esmis

På tal om Gävle. Ska finnas en inredningsbutik där: owes. Är det värt att svänga förbi där???

• Esmis

Fick mycket julkänsla igår då jag var på julmarknad i våran lilla lilla stad. Lukta glögg och granris och mysig julmusik spelades.

• Esmis

Skruttarnasmamma- hur fixade du ringsignalen på din iPhone? Jag lyckas då inte.

I morgon ska jag och sambon till stan och inhandla förhoppningsvis alla julklappar. Men det brukar ju sluta med att man får stödshoppa lite iaf.

• Esmis

Idag åt jag pepparkakor och drack chai latte, det kändes juligt. Dessutom har det snöat nu hela dagen och har väl blivit 2 dm snö nu. Köpte en hyacint och fick hem julgardinerna idag så dom ska bara sys till lite. I morgon åker stjärnor och adventstakarna fram, det får räcka innan flytt.

LCG- va mysigt du har fixat. Jag vill ha paket nr 22:)

• Esmis

Kan det ha kommit vatten i chokladen (om du smälte över vattenbad)? Då brukar chokladen se ut som en skum klump.

Vilka juliga bilder:)

• Esmis

Nej fy så tråkigt. Men smält i micron ist, gjorde det för första gången förra veckan, innan har jag varit rädd att det kommer sprängas :) men gick hur bra som helst

• Esmis

Här snöar det för fullt och har gjort så hela dagen, är -8.9 ute så jag håller mig inne och städar.

• Esmis

Åh, va avis jag blir på alla som börjar få julfint och har tid att baka och dona. Själv har vi flyttkaos hemma och första lasset går iväg idag!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!