Inlägg från: GummiGutta |Visa alla inlägg
  • GummiGutta

Jag längtar till jul!!!

Jag har inget recept på mintkyssar tyvärr men jag läste i en artikel att resultatet kan bero på vädret, man ska inte laga dom när det regnar typ. Första dan på föräldraledigheten och fyra veckor kvar till bebis som kommer 18 dec, så jag måste börja julplanera redan nu. Lyxigt att vara ledig någraveckor innan jul, sambon var grymt avundsjuk när han gick till jobbet i morse. Tyvärr måste jag dela hemmet med våra badrumsrenoverare (som dock inte dykt upp idag) så det kanske inte blir så mkt pyntat än men dagens julplan är att skriva en julplan och kolla om ljusslingorna till trädgården funkar. annars får jag ge mej av till rusta och komplettera samlingen. Har börjat julpyssla lite med sönerna, vi har gjort en girland med vimplar av fina julpapper. Jag ritar vimplarna och dom klipper ut och sätter på lim och jag viker och sätter fast på snöret. Ibland får jag klippa till lite också.... Det går åt grymt mycket lim men jag köpte tre nya limstift igår så vi klarar oss ett tag. Tänkte göra egna julkort bara jag kommer på hur dom ska se ut. Är det nån som känner till nån bra sida med julkortsinspiration? Så här års brukar panduro och ljungkvists garnaffär få en mycket stor del av mina pengar....

• GummiGutta

Vad fint ni har det! Här har badrumsrenovering, höggravididitet och en envis förkylning senaste veckan satt stopp för allt julfixande hittills men iallafall förkylningen är på bättringsvägen så snart sätter jag igång. Tänkte iallafall försöka handla julklappar till barnen idag . På nätet.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!