Inlägg från: kickan89 |Visa alla inlägg
  • kickan89

Jag längtar till jul!!!

Åh jag har också fått världens jullängtan! Brukar inte pynta så mycket och tycker alltid att julskyltningen koller alldeles för tidigt, plus att jag brukar jobba kvällar och helger (kväll på advent och ofta på "uppesittarkvällen" och mellandagar och nyår) så den där härliga julkänslan infinner sig inte riktigt då.

Men oj som jag längtar i år! Har redan köpt en julklapp och lite julpapper och snören och sånt. Och färdig pepparkaksdeg! Och när jag trillade över den här tråden blev jag tvungen att kolla lite julgardiner och dukar också (något jag aldrig haft hemma tidigare). Kanske beror på att jag är mamma nu haha. Jag var mamma förra julen med och då hade jag nog faktiskt också lite mer julkänsla än vanligt. Fast då var min dotter bara dryga månaden gammal, i år komme rhon ju förstå att det är något speciellt när man drar fram allt julmys :)

Ska nog börja ta fram ljusstakar och stjärnor och lite smått till advent och sen får gardiner och dukar komma upp närmre jul. Tror jag. Om jag kan hålla mig haha 

• kickan89

Jag har inte skrivit så mycket här men kikar in och läser ibland längtar såååå till julbaket, slå in presenter, pynta... Åh så mysigt! :) kul med massa idéer på hemgjorda julklappar jag funderar på att göra egna pärlor av cernitlera och göra armband till min mamma, syster och svägerska. Och så blir det nog en fin ask med hemgjort julgodis till mormor och farmor. Får se hur mycket jag orkar när det väl närmar sig eftersom jag kommer vara höggravid men det ska nog gå bra :) måste ju hur som helst se till att det blir en massa julmys för dotterns skull, hon blir två i november så hon kommer nog tycka att julen är fantastisk :)

• kickan89

Idag längtar jag extra mycket efter julen. Har graviditetssug utan dess like efter julmat! Men sambon tyckte att det var lite väl att göra julskinka i september :P

• kickan89

Jag funderar seriöst på att göra ett litet julbord faktiskt haha

• kickan89

Julen brukar faktiskt komma tidigt till butikerna ;) hade inte Ikea julsaker redan i september förra året? När jag jobbade på Ica minns jag att det började komma pepparkaksdeg, julmust och glögg jättetidigt, trodde jag såg fel när jag tog emot leveransen i september-oktober nån gång :P

• kickan89

I helgen luktade det lussebullar i hela vår trappuppgång. Jag höll på att smälla av! Är fortfarande sugen på julbord (som någon skrev:alla gravida borde få sitt eget julbord för att fira haha) men sambon tycker att jag är knäpp :P

• kickan89

Nu när julmustem verkar ha kommit borde väl färdig pepparkaksdeg också vara på g snart?
    Igår försökte jag övertala sambon att vi skulle bjuda hem ett par kompisar på julbord någon helg (typ nuuuu!). Förstår inte att jag är så sugen på julbord denna graviditet haha! Sambon var inte helt positiv till det förslaget :P övertalningstips någon? Kanske skulle kunna hota med att vägra föda om han inte ställer upp med julbord :P

• kickan89

Färdiga pepparkakor fanns faktiskt året runt när jag jobbade i butik, dock stod de ju inte på det mest synliga "merförsäljnings stället" när det inte var jul :P Kolla bland kexen så finns det säkert i de flesta butiker :) vi brukade ha dem högst upp på en hylla :P

• kickan89

Muuulin kanske biljetter till någon hockeymatch eller årskort (om det nu finns sådana?) till det lag han hejar på? Om han inte bara gillar hockey på tv vill säga :P eller kanske en box med några filmer eller någon serie han gillar? Prenumeration på någon fisketidning om han gillat att "slöläsa" :)

I november får man väl börja med saffransbullarna i alla fall? Dottern fyller år 13/11 så jag tänker baka det tills dess iaf:P

• kickan89

Idag kunde jag verkligen inte stå emot mitt graviditets craving efter julmat längre!

Detta var det närmsta jag lyckades komma ett litet julbord :P Ville ha julskinka också haha. Sill och sånt äter jag inte så det klarade jag mig bra utan. Kanske ser mer ut som typ pyttipanna men det smakade jul och var sååå gott!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!