Inlägg från: NicoDylansMamma |Visa alla inlägg
  • NicoDylansMamma

Jag längtar till jul!!!

Gud vilken härlig tråd!!!
    Jag älskar också julen men har en förmåga att stressa alldeles för mycket. Detta år har jag bestämt mig för att inte göra det utan att bara njuta.
    Dom flesta julklapparna ska inhandlas denna månad och så får vi komplettera i december med det som fattas.
    Granen brukar vi klä dagen innan för det är en tradition som min man har vuxit upp med.
    Julpynta gör vi till första advent och likaså julskyltningen går vi alltid på.
    Funderar dock på att föra in lite nya traditioner med vänner.
    Min mamma kommer alltid hit dagen innan och vi hjälps åt med att göra all julmat. Sen sover hon här trots att hon bara bor 5 minuter härifrån.
    Kvällen innan när barnen somnat hänger vi upp deras julstrumpor vid sängen med en liten julklapp i och en chockladtomte.
    Nu längtar jag ännu mer.....        
  • NicoDylansMamma
    Vi var på Rusta igår och där har dom mycket fint pynt till jul ska nog spendera en del pengar där på lite mysigt pynt
  • NicoDylansMamma
    Då är det ju här i Västervik man kan köpa, det visste jag inte ens om att man kunde göra fast jag bor här. Det måste jag kolla upp!
  • NicoDylansMamma
    Igår kväll gjorde jag en första beställning av barnens julklappar så nu är jag igång med det i alla fall. Ska hansla lite i stan också nästa vecka sen får resten bli i december.
    Ska också börja med lite julbak i slutet av månaden så man slipper stressa ihjäl sig dagarna innan. Har en förmåga att stressa till max och sen vara helt slut dagen innan den häår julen har jag bestämt att bara njuta av hela december. 
  • NicoDylansMamma
    Ja det är ju väldigt smidigt att kunna sitta hemma och beställa allt det går fortare och man slipper slåss om det med alla andra som också ska ha det. Och i alla fal här så blir det mycket billigare att bestäla på internet än att köpa det i våra leksakaffärer.
    Här brukar det också gå åt fort vi har redan ätit upp 4 dubbel satts av lussebullar men jag ska frysa in massor så jag slipper stressa dom sista dagarna. 
  • NicoDylansMamma
    Min baklista ser ut så här:

Lussebullar
    Gräddkola
    Vit choklad med lime (supergott)
    Snöbollar
    Pepparkakor
    Chokladdoppade kokosrutor
    Mandelkubbar
    Saffranskaka
    Chokladkakor
    Schackrutor
    Snoddas
    Tryffelbakelser           
  • NicoDylansMamma
    På tal om adventskalendrar.....vad brukar ni köpa till era barn?
    Min äldsta ska få en playmobil julkalender, en chockladkalender och så funderar jag på dom här som ÖB har med olika godisar i och min yngsta får en Cars kalender, en chokladkalender och i så fall samma som storebror från ÖB 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!