Jag längtar till jul!!!
Längtar till julen nå vansinnigt. Letar massa julfilmer nu som jag ska beställa så det finns hemma :)
Längtar till julen nå vansinnigt. Letar massa julfilmer nu som jag ska beställa så det finns hemma :)
Nu har man börjat julhandla lite. Har hunnit köpta två elljusstakar, julgransdekoration och en ny julgran. Längtar till det blir dags att julpynta!
Ikväll dricker jag chokladglögg och lyssnar på julmusik. Sjukt mysigt.
På fredag ska jag handla en ny adventsstjärna, julgransglitter, adventslåda, mossa och plåtter. Måste handla en julstjärna på fot också som jag sett i stan. Kommer driva maken till vansinne haha!!
Åh snaaart får man börja adventspynta. Längtar! Försöker hålla utkik om grannarna på gården börjat pynta men icket :( Vill inte vara först.
Idag handlade jag tre stora icakassar med ingredienser till julbaket. Så peppad på att få börja baka snart!
Skyltsöndag för min del idag. Jag och mamma ska snart ner på stan och handla massor av julklappar och sedan fika på ett mysigt café. Ikväll ska jag försöka hinna slå in alla :)
10 julklappar handlades och har under kvällen slagits in.Såg att några grannar nu satt upp lite adventsbelysning så nu har vårat åkt fram med :) Supermysigt här hemma nu =)
Idag har jag handlat in det sista inför julbak samt det sista till julgranen, glitter alltså. Hittade väldigt fint glitter på ICA MAXI idag så det blev åtta meter totalt. Kommer inte ha en ledig dag förrän på onsdag nästa vecka så jag får börja städa och baka då istället.
Nu ikväll ska jag värma på lite mer glögg, ta fram lite pepparkakor och läsa Amelia Jul :) Utanför fönstret snöar det. Mysfaktor till 1000!
Mysig lördageftermiddag här. Det är redan mörkt ute och i alla fönster lyser julbelysning. Det snöar också massor! Själv har jag nyss bakat lussekatter och det doftar gott i hela hemmet. Om en stund ska jag baka en mjuk pepparkaka. Ikväll ska jag bjuda min mor på fika!
Jag börjar verkligen längta nu. Igår satt jag och googlade julrecept, dekorationer, film och musik! I år kommer det bli en väldigt liten jul. Vi blir bara tre stycken men det är mysigt ändå. Det brukar aldrig bli något stor tjohej utan det blir julbord, fika och sitta i soffan framför tvn med massa julfilmer och program.