Inlägg från: knightcat |Visa alla inlägg
  • knightcat

Jag längtar till jul!!!

Längtar till julen nå vansinnigt. Letar massa julfilmer nu som jag ska beställa så det finns hemma :)

• knightcat

Nu har man börjat julhandla lite. Har hunnit köpta två elljusstakar, julgransdekoration och en ny julgran. Längtar till det blir dags att julpynta!

• knightcat
    Ann Lee skrev 2012-11-11 19:41:43 följande:
    Ok... allhelgona och fars dag är över...

Nu kan även jag ansluta mig, har haft kvar tråden från förra och förrförra året 

Nu till frågan...
    Någon som kan tipsa om var jag kan köpa vita adventsljusstakar, sådana som är snäppet finare, t.ex. med armar. Tänk lantligt och lite gammaldags.

Ica maxi har jättefina. Köpte själv två stycken för 99:- styck

• knightcat

På fredag ska jag handla en ny adventsstjärna, julgransglitter, adventslåda, mossa och plåtter. Måste handla en julstjärna på fot också som jag sett i stan. Kommer driva maken till vansinne haha!!

• knightcat

Åh snaaart får man börja adventspynta. Längtar! Försöker hålla utkik om grannarna på gården börjat pynta men icket :( Vill inte vara först.

• knightcat
    har 2 vill ha 3 skrev 2012-11-21 08:46:56 följande:
    Äntligen blev jag fördig med mammas pyntande igår, jag och min 17 åriga dotter har satt upp allt julpynt hos henne dvs ca 16 bananlådor :-0 hon samlar på tomtar och har gjort i alla år, sist vi räkna var där ca 1500+allt annat tingel tangel fick ju börja tidigt eftersom hon är bypass op för en månad sen och inte får lov att göra nåt och eftersom julen är hennes bästa högtid så klart man ställer upp för bästa mamman och så vill man ju ha upp sitt eget i tid med har ju också massor DOCK inte 1500 tomtar ))
    Jisses! Du skulle ha lagt upp ett kort på allt pynt och alla tomtar =)
  • knightcat

Idag handlade jag tre stora icakassar med ingredienser till julbaket. Så peppad på att få börja baka snart!

• knightcat

Skyltsöndag för min del idag. Jag och mamma ska snart ner på stan och handla massor av julklappar och sedan fika på ett mysigt café. Ikväll ska jag försöka hinna slå in alla :)

• knightcat

10 julklappar handlades och har under kvällen slagits in.Såg att några grannar nu satt upp lite adventsbelysning så nu har vårat åkt fram med :) Supermysigt här hemma nu =)

• knightcat

Idag har jag handlat in det sista inför julbak samt det sista till julgranen, glitter alltså. Hittade väldigt fint glitter på ICA MAXI idag så det blev åtta meter totalt. Kommer inte ha en ledig dag förrän på onsdag nästa vecka så jag får börja städa och baka då istället.

Nu ikväll ska jag värma på lite mer glögg, ta fram lite pepparkakor och läsa Amelia Jul :) Utanför fönstret snöar det. Mysfaktor till 1000!

• knightcat

Mysig lördageftermiddag här. Det är redan mörkt ute och i alla fönster lyser julbelysning. Det snöar också massor! Själv har jag nyss bakat lussekatter och det doftar gott i hela hemmet. Om en stund ska jag baka en mjuk pepparkaka. Ikväll ska jag bjuda min mor på fika!

• knightcat

Jag börjar verkligen längta nu. Igår satt jag och googlade julrecept, dekorationer, film och musik! I år kommer det bli en väldigt liten jul. Vi blir bara tre stycken men det är mysigt ändå. Det brukar aldrig bli något stor tjohej utan det blir julbord, fika och sitta i soffan framför tvn med massa julfilmer och program.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!