Inlägg från: Bebislängtan01 |Visa alla inlägg
  • Bebislängtan01

Jag längtar till jul!!!

Alla som längtar till jul är det iaf 188 dagar kvar till julafton, och fort går de (:

• Bebislängtan01

Älskar denna tråd, så kul med fler som älskar julen och pratar om den redan nu!

Är det någon som redan börjat köpa julklappar, eller kollar runt lite?
    Jag själv älskar att gå i butiker med all julstämning och julmusik, dock brukar de dra iväg med plånoken, funderar på att börja köpa julklappar lite tidigare iår :)    

• Bebislängtan01
    lollsanT skrev 2013-07-30 20:13:07 följande:
    Jag har handlat massor redan Handlar julklappar under hela året faktiskt.

Såg precis ditt inlägg att du hade köpt lite, efter jag skrev! :p

Va härligt att du är ute i god tid!,
    egentligen är det ju bäst att köpa julklappar innan själva julen kommer in i butikerna (mest julpynt och så, speciellt i december) så jag ska nog faktiskt börja kolla lite nu faktiskt! :) 
  • Bebislängtan01
    lollsanT skrev 2013-07-30 20:36:55 följande:
    Ja, jag måste vara ute i god tid. Förutom julklapp till drygt 25 pers så har vi 6 födelsedagar (varav 3 är min lilla familj på 3 pers ) 1,5 månad före jul fram till 19 december. Utöver det så kommer en till liten till oss i september

Låter lite som vår släkt, men det är kul också! Skrattande

Men åå va myigt!
    Jag och min sambo försöker få oss en liten, och hoppas vi får ha med en lite krabat till nästa jul! (:
  • Bebislängtan01

Tänk första vörtbrödet med lite rödbetssallad och köttbullar på eller en skiva griljerad julskinka med lite senap och ett glas julmust till de, gooott!

Och redan imorgon är det endast 4 månader kvar till 1a december och första avsnittet av julkalendern,
     Herrejösses tiden bara rinner iväg! 

• Bebislängtan01
    lollsanT skrev 2013-07-31 20:21:01 följande:
    mmm, bakade ett sååå gott vörtbröd förra året. Bästa receptet jag fått till Älskar vörtbröd!!
    Det är ju så himlans gottit, speciellt hembakat !! Glad
    Aniiee skrev 2013-07-31 20:24:59 följande:
    =)

Minus julmusten..... (nu hädar jag) 

Haha, jaja alla har sin smak :D

• Bebislängtan01
    Aniiee skrev 2013-07-31 20:39:12 följande:
    Jag känner mig ursäktad, för jag dricker ingen läsk alls. En del dricker cola på julafton, DET är riktig hädelse Solig

Va bra,hihi! Glad Och visst är det så, alla har sin grej och det är ju de som är huvudsaken! =)
  • Bebislängtan01
    Kramardig skrev 2013-08-01 20:24:32 följande:
    När brukar ni julpynta? Här hemma har jag alltid tjuvstartat ganska tidigt och i år kommer nog julen upp redan i början på november.

Vi flyttar in i nya lägenheten 1 november och jag känner inte för att sätta upp den vanliga inredningen för att någon vecka senare packa ner allt och dra fram julkartongerna. Grannarn kommer nog tycka att "dom nya grannarna" är tokiga!;)
    Jag brukar hänga upp julgardiner under samma vecka som 1a andvent 
    1-2 dagar innan 1a advent kommer julpyntet upp så som stakar, stjärnor m.m.

På själva 1a advent kan man bara njuta av de mysiga skenen från stakar och stjärnorna och äta en god julfrukost! :)
  • Bebislängtan01

Är det nån här som brukar dekorera/inreda efter årstider, tex. hösten som är på väg.
    När börjar ni i så fall med allt höstligt? Och vad gör ni för något? :) 

Jag bor i Värmland och det är ju ganska varmt än, men man märker på morgonen att hösten faktiskt smyger sig på, myys!!
    När det gäller dekoration/inredning älskar jag att ha löv, rönnbär, höstblommor  m.m. både inne och ute, och göra blomgrupper & så. Det är ju så fint med de varma höstfärgerna!
    Och framförallt att vintern är på gång (: 

• Bebislängtan01
    GossipGirl skrev 2013-08-14 08:35:18 följande:
    Jag! :) Jag piffar hemma under alla årstider men höst och jul är roligast. Precis som du använder jag mig av rönnbär och löv och så. Tänder doftljus, planterar ljung i krukor på trappen och dekorerar med äpplen. Gör kransar, byter plädar och kuddfodral, tar fram ljusslingor. Senare åker det även fram en och annan pumpa. :)
    Hösten är ju så mysig & då vet man att det inte är länge kvar till julpyntet kommer upp:)
    Byta kuddfodral är faktiskt en grej jag inte tänkt på, så det blir det att göra denna höst, tack! Ja pumpor ,då iaf jag använder de runt halloween  :)   

När börjar du byta plädar, kuddfodral, göra kransar och så? 
    Aniiee skrev 2013-08-14 08:16:41 följande:
    Jag byter gardiner och doftljus. Men det är nog allt. Ska äntligen köpa yankee candles i september, hoppas de har något mysigt höstigt =). Älskar hösten. Och så byter jag skrivbordstema på datorn varje månad. 
    Jag har faktiskt aldrig haft yankee Candles , men alla säger att det doftar helt underbart, så jag får väl ta och köpa en och annan i år!! Hihi :)
  • Bebislängtan01
    Aniiee skrev 2013-08-14 15:51:34 följande:
    Akta dig vad gott de luktar! Och de har en JULAVDELNING!!!!! Har en kompis som har deras Sparkling Cinnamon-ljus tänt stup i kvarten. Luktar underbart. Jag ska köpa deras Cherries on snow och Red Apple  Wreath till jul. Funderar på Christmas cookie också, somde har extrapris på i December.
    Låter ju inte helt fel du! Ska kika runt lite och se om jag hittar nåt intressant!! :)
  • Bebislängtan01

Har inte varit inne här inne & läst här på ett tag, men jag vill iaf rekommendera att ni kollar in http://julbloggar.se/  där bl.a. min julblogg finns med och massa mer! En härlig sida med massa jultokiga personer och där det sprids massor med härlig julstämning!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!