Inlägg från: Nincompoop |Visa alla inlägg
  • Nincompoop

Jag längtar till jul!!!

Åh, jag skulle aldrig ha hittat den här tråden. Jag längtar så vansinnigt till jul och den här tråden kommer att driva mig till vansinne! Men jag älskar det! :D 

Ska genast gå tillbaka några sidor och få lite julkänsla i förtid. ;)  

• Nincompoop
    Aniiee skrev 2013-08-19 11:54:22 följande:
    Jag har precis kastat ut allt mitt pynt. Allt var jättegammalt (20+ år). Men klä granen är förbjudet till den 23 dec.... Annars måste man ju köpa massor av granar, och det har jag inte råd med =)
    Kastat ut? Det lät ju dumt. Du hade kunnat ge det till mig, jag är helt galen i julgranspynt! Även gammalt.

Jag vågar nog inte riktigt erkänna när jag brukar klä granen dock... 
  • Nincompoop
    Cajza85 skrev 2013-08-19 12:16:21 följande:
    Vi tog in vår gran tidigt för o se om vi tålde den o så den fick torka . Med andra ord var den nog klädd o klar en vecka innan eller så :-P. Vi har möjlighet att ha 3 m gran vilket jag tycker är lyx haha så fint var det!!
    Vad häftigt! Jag blir inte alls avis. :-P
  • Nincompoop

När det gäller julklappar så får nog dottern (3 år) ett lite större paket och sedan en del smågrejer. Hon har en hel del släktingar som hon får av också så vi försöker att hejda oss lite.

• Nincompoop

Nej, det är sant. De luktar ju inte alls. Man får fylla huset med andra härligt juldofter istället.

• Nincompoop

Såg även att det fanns en tät modell med LED som var godkänd för utomhusbruk där. Själv kör jag med min plastgran från ICA Maxi och massor med pynt.

• Nincompoop

Vi brukar inte ha glitter i vår gran. 
    Jag brukar köpa lite julgranspynt varje år. Jag försöker ha lite olika saker i granen, i olika färger. Det ska vara en rolig och fin gran som man kan titta på länge och hela tiden hitta nya saker i. 

Jag har inte funderat så mycket på hur mina syskonbarn reagerar på julklapparna. De får ju en del så jag förväntar mig ingen toppreaktion direkt. Vi köper alltid något litet eftersom det börjar bli en del barn i släkten. Men förhoppningsvis så är det något de använder och har nytta av i alla fall. Men mest troligt försvinner sakerna i mängden av alla andra klappar. 

Men barn går ju alltid att köpa någonting till i alla fall. Svårare är det med svärföräldrarna. Vill de ha något så köper de ju det helt enkelt. De har allt och det är svårt att hitta på nya bra klappar. Försökte ett år att ge en get till en familj i Afrika i deras namn men det var inte populärt! 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!