Kramardig skrev 2013-08-19 21:32:34 följande:
Har ni någon/några som ni inte tycker är så roligt att köpa julklapp åt?
Jag tycker ofta det är svårt åt män men det uppskattas ändå.
Däremot köper vi åt ett syskonbarn som inte alltid blir så nöjd och jag tycker det är såå tråkigt! Hen får ganska många julklappar och när hen håller på att öppna klappen så rivs det upp av spänning men sedan ser man direkt om det är en lyckad klapp eller inte. Kastas snabbt åt sidan och fortsätter med nästa om det inte är något som var högst upp på önskelistan. Syskonbarnet är 7år.
Barn är väl barn men jag tycker ändå det är supertrist. Sonen är ju i den åldern att han helst leker med klappen direkt och öppnar nästa efter ett tag, mycket roligare att se ;)
Jag har haft svårt att köpa åt min son sedan han slutade med leksaker, för sedan dess har hans önskningar krockat med mina om vad han BORDE önska sig så att säga. Han önskar sig dataprylar och dataspel, och jag tycker att han sitter för mycket vid datorn som det är, så det får han inte av mig. Men i år har han pratat mycket om den där leken vad-den-nu-heter, där man använder en GPS för att hitta en gömd skatt, och sedan tar den och lägger dit något själv. Det är en grej som jag kan uppmuntra eftersom den tar ut honom i naturen, och lär honom om navigation, så han ska faktiskt få en GPS!