Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

Jag längtar till jul!!!

Åh en tråd för mig!!! Jag älskar julen! Ja hela december. Älskar allt som har med jul att göra. Mitt smeknamn här hemma är glitterhitler just för att allt är då viktigt och allt ska va perfekt ;)

Älskar att ha barn så man får uppleva luciatåg på dagis och sånt igen. Och att få se julglädjen ur ett barns ögon.

Börjar grina bara jag tänker på julen typ!

• popcornplaya
    Neelah skrev 2013-08-28 10:16:39 följande:

Det allra mysigaste tycker jag är på kvällen innan julaftonen, när granen är kladd och tänd för första gången och vi sitter tillsammans i vardagsrummet och äter en macka med den första skivan julskinka på och det doftar gott av griljering och nykokt äppelmos i hela huset. 

Följ dina drömmar var de än leder
    Ja jag älskar också dagen innan! När man har allt pirr i kroppen!

Vi tar in julgranen och klär den och pysslar med det sista. Jag fixar med dom sista förberedelserna med maten och griljerar skinkan. Sen myser vi i soffan med bingo lotto uppesittarkväll och ljumna skinksmörgåsar. Och slår in dom sista julklapparna och lägger allt under granen.

Och massor med glögg!
  • popcornplaya
    Koppkaka skrev 2013-08-28 11:02:00 följande:

Vi brukar aldrig spela bingolotto på uppesittarkvällen men banne mig, i år ska vi göra det! Tittade på det på tv lite förra året och åh vad det var mysigt!

Enda gången vi spelar bingo lotto. Har blivit lite tradition. Och det är mysig julstämning på deras uppesittarkväll :)
  • popcornplaya
    Koppkaka skrev 2013-08-29 11:29:50 följande:

Åh vad jag blev sugen på ett glas iskall julmust och en skinkmacka med senap. Mmmm!

Åh gud va gott!!! Och jag är helt tokig i julmust! Längtar så jag dör efter december nu....
  • popcornplaya
    Vigan skrev 2013-08-29 13:05:46 följande:

Jag har redan köpt den perfekta julklappen till min kille.. En "poledans" kurs från heaven247.se

Har redan varit på en lektion i smyg har 2 kvar innan jul, sedan skull han få en klapp som heter duga !!! Haha ..

Haha det skulle jag gjort ;) kommer va höggravid vid jul så det skulle nog vart nått å se.
  • popcornplaya

Jag gillar alkoholfri glögg men inte med alkohol i. Men den alkoholfria kan jag dricka hur mkt som helst :)

• popcornplaya
    MeraMia skrev 2013-09-17 10:56:31 följande:

Vet ju inte vad för typ av presenter  eller vilken prisklass du tänker dig, men här är några förslag:

Pocketbok
    Tofflor (roligare än strumpor)
    Tvättduk till bilen
    Slips
    Snus om han använder det
    Presentkort på fotvård eller massage
    Triss-lott
    Mobil-skal/case
    Kalsonger
    Hudvårdsprodukter
    Likör/whiskey/rom eller vad han nu föredrar

Åh vad kul å göra åt mannen! Det ska jag göra!!! Älskar att ge bort små paket.
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-09-22 07:40:46 följande:

Vad tror ni om en tidningsprenumeration till sambons syskonbarn på 6 och 8 år? De har massvis med leksaker hemma och deras rum är verkligen proppfullt i saker.

Min mamma sa att hon alltid har gett det i julklapp till "gudbarnet", tyckte det lät ganska smart. Jag är så less på leksakshysterin också kring barn ;)

Beror väll lite på om dom gillar att läsa serietidningar.

Min son som visserligen bara är 5 hade inte uppskattat en sån present. Han älskar att man läser böcker men just serietidningar tycker han är jättetrist.
  • popcornplaya

Åh vad jag längtar tills Liseberg öppnar inför jul! Älskar att gå runt där, sån mysig julstämning.

• popcornplaya
    Cajza85 skrev 2013-09-30 10:12:34 följande:

Ja jul på Liseberg älskar jag!!! Hoppas jag kan åka upp i år. Har varit sjukskriven nu sen maj o ja rik blir man ju inte på det smile4.gif ... Men jag hoppas innerligt att jag ska kunna för det är den julmarknad man längtar mest till smile5.gif . Jul på huseby är också väldigt mysig o bor bara 1 mil eller så därifrån så den ska man nog kunna gå på.

Jag kommer va vääääldigt höggravid vid jul ändå men vägrar inse att mina jultraditioner ska ändras på nått sätt.
  • popcornplaya
    fluu skrev 2013-10-01 07:11:36 följande:

Damen här hemma älskar lego duplo så jag funderar på lego kalender. Dock fixar hon inte de små bitarna( varken "smålego" eller de små duplobitarna), hon stoppar bara det i munnen. Tycker mest att jag sett legokalendrar för lite större barn. Någon som sett med större bitar för mindre barn?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Letat som en tok efter lego för mindre barn i färdiga kalendrar men aldrig hittat. Du kanske kan göra en egen kalender och köpa ett duploset och ge några bitar om dagen?
  • popcornplaya
    MeraMia skrev 2013-10-01 23:56:09 följande:

Plågar mig själv genom att titta på såna här bilder... Galet sugen på julskinka!!!
    Åhhhh vad gott!
  • popcornplaya
    pica pica skrev 2013-10-02 09:38:12 följande:

Oj, vad julgalna vissa ärGlad

Jag är verkligen ingen julfanatiker, även om jag tycker det är en mysig tid på året. Hittills har jag och min man firat två jular ihop och då har det varit precis så som jag alltid velat ha det på jul!

Julpyntandet sträcker sig till att vi tar fram en röd lykta och hänger upp en sån där stjärna i ett fönster. Och i år ska vi sträcka oss så långt att vi har en gran med belysning på uteplatsen. Julgardiner, tomtar och annat tjafs finns inte på kartan att hålla på med. Några dagar innan julafton åker vi och handlar julmaten, älskar att handla haha. Sen förbereder vi det som ska förberedas i matväg, lyssnar på jullåtar i stil med Fuck Christmas med Eric Idle, tänder ljus och har oss.

På julaftonen kanske vi tar en promenad och sen myser vi hemma. När kvällen nalkas tar vi en Long Island iced tea och kollar på en skräckfilm kanske. Jul-Kalle har jag sett nog av så det skippar vi. Sen öppnar vi klappar, brukar ge en eller två var, och sen äter vi av den goda maten. Underbart! 

Så är en riktigt bra jul för mig/oss. Inga krav och det "ska vara" på ett visst sätt, inga barn så långt ögat når, inget tramsande. Är så glad att kunna fira julen precis som vi vill!

Tänk vad olika det kan va :) bara ni är nöjda så är det bra. För mig lät det fruktansvärt. Haha skräckfilm på julafton liksom ;)
  • popcornplaya

Började grina lite inne på maxi igår när jag såg att dom tagit fram lite mer julpynt och börjat sälja adventskalendrar. Kände bara sån sjuk glädje.

• popcornplaya

Åh vad jag längtar till jul! Gör jag varje dag på året iochförsig :)

Förra året va jag höggravid med havandeskapsförgiftning och orka inget så det ska jag ta igen i år!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!