Inlägg från: Kramardig |Visa alla inlägg
  • Kramardig

Jag längtar till jul!!!

Har suttit hela dagen och funderat på hur vi ska pynta granen i år. Tyvärr blir det den vanliga plastgranen men den är grön i alla fall. Jag gillar inte alls dem moderna plastgranarna i vitt, rosa och turkost.

Hur brukar ni pynta er gran? Här har vi alltid färgerna guld, rött och silver. I år vill ja ha lite fler pumlor och "glitter" som är smala "trådar" man kan hänga/kasta över granen så det glittrar lite extra. :)

• Kramardig

Någon som funderat på julkläder till oss vuxna? Vill hitta något jag känner mig riktigt fin i och julig :)

• Kramardig

När brukar ni julpynta? Här hemma har jag alltid tjuvstartat ganska tidigt och i år kommer nog julen upp redan i början på november.

Vi flyttar in i nya lägenheten 1 november och jag känner inte för att sätta upp den vanliga inredningen för att någon vecka senare packa ner allt och dra fram julkartongerna. Grannarn kommer nog tycka att "dom nya grannarna" är tokiga!;)

• Kramardig

Finns det något ni redan nu vet att ni ska köpa i julklapp åt någon?

Själv försöker jag skriva en lista men kommer knappt på något!

• Kramardig

Jag har heller aldrig ägt ett sådant ljus, tror inte ens att jag luktat på ett. Kanske ett måste i år? ;)

Vår lilla kille kommer vara 2år och 9månader kring jul så jag hoppas på minst ett julpyssel från förskolan hehe. När han är äldre ska jag göra julpyssel till en tradition. Smällkarameller (heter det så?) ska han få göra iaf. När vi var små hängde vi våra i granen men jag villnog följa svärmor och lägga dom på golvet runt granen, det är jättefint!!

• Kramardig

Hur gör ni med julklappar till barnen? En kompis och hennes sambo köper inte alls mycket till deras pojke i julklapp bara för att se vad han får av släkten.

Tycker egentligen det är ganska smart men samtidigt älskar jag att köpa julklappar. Sonen kommer vara nästan 3år så då är det nog ännu roligare att köpa åt honom MEN jag är ändå lite emot det här med att överösa barn med julklappar haha

• Kramardig

Vi har tyvärr bara haft plastgran men i år hoppas jag på en riktig. Vi brukar ha smalt glitter runt granen och pumlor (julgranskulor) i rött och guld. Sen ljus såklart! :) Svärmor brukar ha glitter man kastar/trär på granen, superfint!

• Kramardig

Har ni någon/några som ni inte tycker är så roligt att köpa julklapp åt?

Jag tycker ofta det är svårt åt män men det uppskattas ändå.

Däremot köper vi åt ett syskonbarn som inte alltid blir så nöjd och jag tycker det är såå tråkigt! Hen får ganska många julklappar och när hen håller på att öppna klappen så rivs det upp av spänning men sedan ser man direkt om det är en lyckad klapp eller inte. Kastas snabbt åt sidan och fortsätter med nästa om det inte är något som var högst upp på önskelistan. Syskonbarnet är 7år.

Barn är väl barn men jag tycker ändå det är supertrist. Sonen är ju i den åldern att han helst leker med klappen direkt och öppnar nästa efter ett tag, mycket roligare att se ;)

• Kramardig

Mamapapa: Föräldrarna säger inte så mycket, ler lite och fortsätter titta när barnet öppnar nästa klapp/paket.

Vi brukar ofta kolla med föräldrarna ellerfråga barnet själv vad hen önskar sig. Ibland har det blivit dubletter, eller inte exakt likadant men nästan. Ibland har vi bara köpt något som det pratats om tidigare av barnet. Men hen verkar byta önskningar rätt snabbt.

Jag tycker som sagt det är jättetråkigt att se :)

• Kramardig
    Pigelinen skrev 2013-08-20 15:35:29 följande:
    Hjälp, syrran ska till Ullared nästa vecka och vill ha önskelista till barnen nu!!!! Lilla kommer att vara 3år till jul och stora 5½år... fick hjärnsläpp eftersom jag inte tänkt alls i julklappar än..

Vår son kommer vara nästan 3år och än så länge har jag skrivit ned:

Bob/rattkälke/snowracer

Play do-deg

Lilla barnkammarboken (den är med dans och sång)

Doktorväska

Leksakskök

Maxipärlor med pärlplatta

Traktorer och grävmaskiner

Nu kommer vi nog inte köpa allt men det där är något jag kommit på idag :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!