Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Jag längtar till jul!!!

Vem vet var de finaste kulorna till granen finns ? Köpte för 2500 på ikea förra året men man är ju aldrig komplett !! Åhlens o indiska har oxå fina. Har jag missat någon affär ?

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Finns ett julbord som jag ätit 4 gånger, godaste jag ätit i mitt LIV. Det är på East. Julmarknad vet jag inte riktigt Skansen eller gröna Lund känns inte ens som alternativ jag vill föreslå men de är de enda jag kan komma på. Vet att taxinge slott har en fantastisk julmarknad men det ligger bortanför s-tälje.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Vi är oxå hemma julafton o dagarna kring. Jag har gjort mitt i bil o på räls. Då fyller jag även år på julafton. Kan inte förstå varför det skulle vara egoistiskt ? Man är välkommen till oss om man vill men aldrig att vi som nu har den största familjen tattar runt. Man vill ju även njuta av all mat o pynt man ägnat sig åt.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Anwen skrev 2013-10-03 09:14:29 följande:
    Följde tråden en del förra säsongen och även från start, kom väl en bit in men är ju omöjligt att läsa ikapp hela! :P. En underbar tråd att läsa i iaf :), fick en del inspiration förra året. Men jag har aldrig tidigare skrivit här tror jag. Våran jul kommer väl till stor del bli som vanligt - vi äter jullunch med släkten hos mannens föräldrar, ser på Kalle, öppnar paket på ett opersonligt vis, fikar lite, och så småningom åker vi hem till oss igen (bor nära). Dagen därpå åker vi dit igen på grötlunch. Hemma i lägenheten har vi bara en liten fejkgran - dock en speciell och fin sådan som jag hade enorm tur att få tag på :). Älskar den! Pyntar lägenheten gör vi från första advent, men granen julpyntas nog sista veckan eller så, får se hur det blir i år. Jag saknar julklappsutdelningarna som vi hade när jag växte upp, då öppnades ett paket åt gången och alla såg vad som gavs av vem osv. Hos min mans familj delas först alla klappar ut, alla sitter med sina paket på hög i knät, SEN öppnar alla sina samtidigt och det är svårt att hänga med. I år skiljer det sig lite dock, då jag är höggravid och vår förstfödde kommer vara ca 2 månader gammal på jul :). Han kommer såklart aldrig minnas denna jul, men det vore trevligt att ändå göra det speciellt på nåt vis? För vår skull om inte annat. Första julen med vårat högst efterlängtade barn! Några tips på hur man kan mysa till det/njuta extra av julen med en liten spädis? Vill skapa nya härliga traditioner för VÅR lilla familj :)

Vi öppnar som din mans familj det föredrar vi. Precis som du ville vi oxå skapa egna traditioner. Börja köp egna julkulor, gör en speciell frukost ? Lägg barnet den 23e i tomtekläder osv osv. Fira framför allt hemma o ät det NI föredrar.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    ems87 skrev 2013-10-24 20:07:28 följande:
    Inte förrän nu drabbades jag av julkänslor! Nog rekordsent för mig! Jag behöver hjälp med en grej, julklappar för män, som passar de flesta för ca 50kr? Till kvinnorna i familjen tänkte jag ge en badbomb för ansiktet och en ansiktmask. Sen tänkte jag baka nåt och lägga i celifanpåsar, och det ska då alla få. Men männen behöver mer för typ 50 spänn. Hjälp! :)

Varför inte badbomb o ansiktsmask till även dom ??
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!