Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Jag längtar till jul!!!

Här är en till julälskare. Just nu funderar jag mycket på vad jag ska ge till dottern på 5 år i paketlalendern. Även dottern på 1,5år måste ju få åtminstone några åket i kalendern och det är så svårt att komma på saker tycker jag. Längtar tills jag få ta fram paketlalendern som jag byggde själv förra året

• hjärtemamma
    MissFrost skrev 2013-09-25 08:42:07 följande:
    Till 5-åringen: någon DVD, pyjamas, en bok om julen som du kan läsa för henne, pärlor kanske om hon gillar att göra halsband eller så, glimmisar (mjuka reflexer), mysiga tofflor, fina ritpennor m.m När min dotter var i den åldern så var hon helt galen i Disneyprinsessorna så jag köpte lite olika saker med Disnytprinsessor på. Lindex, Kappahl samt H&M har ju mycket "gott och blandat". Typ diadem, hårspännen och hårsnoddar, borstar med Disneyprinsessor på (även andra figurer också) Till 1,5 åringen: Duplo lego, bondgårdsdjur, pyjamas, mockasiner eller tofflor. Lite förslag, hoppas du får lite idéer och inspiration.    

Ja diplom är en favorit just nu hos 1åringen så jag funderar på att köpa en sats duplo och sen slå in några bitar varje dag i kalendern. Tack för förslagen
  • hjärtemamma
    hjärtemamma skrev 2013-09-25 09:28:57 följande:
    Ja diplom är en favorit just nu hos 1åringen så jag funderar på att köpa en sats duplo och sen slå in några bitar varje dag i kalendern. Tack för förslagen

Ja duplo skulle det stå och inte diplom....
  • hjärtemamma

Julfantast som jag samlar jag på julkalendrar som har gått på tv. Jag brukar köpa två eller tre varje år och är nu uppe i 20 stycken här hemma. Jag försöker även hinna se så många av dem varje år så snart är det dags att börja titta. Har inte bestämt mig för vilka so blir årets köp än, men förrarets julkalender är iaf ett måste. Vilka är era favoriter?

• hjärtemamma
    molly50 skrev 2013-09-26 15:30:15 följande:
    Trolltider är den bästa,tycker jag. Den är så mysig!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

Jag själv har många favoriter, men några av dem är diselråttor och sjömansmöss, Sunes jul är en riktig höjdare och även tjuvarnas jul är en ny favorit
  • hjärtemamma
    jag är den jag är skrev 2013-09-26 17:25:17 följande:
    Mina favoriter är: Trolltider Tjuvarnas jul Julens hjältar Mysteriet på Greveholm (den första)  Dieselråttor och sjömansmöss   Sunes jul      

Ja just det julens hjältar är en stor favorit här också, både hos mig och dottern på fem år
  • hjärtemamma

Har börjat fundera på hur jag vill arrangera årets julkort på barnen, men i år står det helt still i huvudet och jag får inte upp några id'eer, någon som kan tipsa om några roliga id'eer?

• hjärtemamma
    molly50 skrev 2013-09-28 21:35:33 följande:
    Ja,det har jag också funderat på. Men förra årets julkort på barnen blev faktiskt bra,om jag får säga det själv.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

Jättefint, riktig julstämning över det kortet
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!