Inlägg från: Doriskatt |Visa alla inlägg
  • Doriskatt

Jag längtar till jul!!!

Jag längtar med till julen! Har alltid längtat och gillat den. Kommer ihåg när jag va liten, lyssnade på julmusik mitt i sommaren. Jag samlade på julkalendrar. Sånna man fick gratis i affärer på den tiden. Mitt rekord är 7 st =).

I år ska vi flytta till en ny fräsch lägenhet i stan och jag fick precis idag veta att jag fått nytt jobb så det kan bli väldigt mysigt i år då ekonomi tillåter en jul med extra mys. Dock kommer jag nog vara trött men jag ska försöka ha lite ork och baka lite och så.

Hur gör ni för att orka med tröttheten efter jobbet? 

• Doriskatt

bor i halland. Ingen snö så långt ögat ser! Super tråkigt. Inga minusgrader heller. Bara 14 grader och sol! Kallt på morgonen när man väntar på tåget kl 6 morgonen, sedan på eftermiddagen när man ska hem svettas man ihjäl! Nä, jag vill med ha snö och minusgrader. Men det är inte så offta det händer i halland inte....

Lyssnade på julmusik i smyg i söndags när jag pysslade lite med min scrappbooking. Har börjat med en julbok där jag ska sammla det som alltid ska finnas vid och runt jul enligt mig. Har tänkt att den ska fram varje år (det ska in en massa recept, pyssel, och andra juliga aktiviteter som ska göras och fixas med) och sedan lämna efter mig som en tradition till mina barn (har dock inga än).   

Sambon kom på mig när han tittade i min spellista, då muttrade han att det är bara oktober! Men han slapp höra det iaf för jag lyssnade i lurar =).

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!