Jag längtar till jul!!!
Har läst tråden ett tag och jag längtar också till jul! Jag gör inte så mycket julförberedelser men älskar att läsa om hur andra gör!
Har läst tråden ett tag och jag längtar också till jul! Jag gör inte så mycket julförberedelser men älskar att läsa om hur andra gör!
Tips på juliga filmer som finns på netflix? :)
Igår hade ju ToysRus sin rea på leksaker.
Hade en lång önskelista från barnen o jag var absolut inte ensam i den butiken.
Jisses - det kändes värre än mellandagsrean
Var tvungen o stanna upp ett par gånger o kolla på allt folk...
Jaja, fick precis alla saker på listan så i år har TOMTEN gjort ett extra bra jobb
Tack för denna tråden! Läser och tittar på era bilder! Härligt!
Nu snöar det här hos mig också! Har precis sett på julkalendern med barnen. Ljusstakarna är tända och om en stund ska vi baka lussekatter! Kommer bli en perfekt dag!
Idag vaknade jag jätteförkyld och med världens nackspärr Katastrof en dag som denna. Jag som skulle storstäda...
Känner mig lite bättre nu. Julskinkan har legat på grillen några timmar. Risgrynsgröten ligger i crocpoten och jag har gjort både knäck och Fudge. Gjorde knäcken i en tekanna i micron och lyckades hälla ganska bra utan kladd! Tack för det tipset! Och fudgen blev super då jag gjorde den i min gjutjärnsgryta. Tack för det också! Livet känns lite bättre igen
God morgon! Har nyss ätit frukost med julskinka och vörtbröd! Fjärde adventsljuset är tänt
Tyvärr har jag ett barn med feber. Men jag är glad att det inte är magsjuka i alla fall (peppar peppar). Idag ska jag försöka få ordning på huset här hemma. Vet att jag kommer får städa mer innan jul. Otroligt vad snabbt det blir smutsigt här!
Nån som har recept på vörtbröd som inte smakar skogaholmslimpa? Tycker att vörtbröd är alldeles för sött men har å andra sidan ej bakat eget....
Tack för receptet!
Bojkottade tjatet på radion i morse och lyssnade på Peter Jöbacks jul! Mysigt!
Snart kommer "tjuvarnas jul - trollkarlens dotter" på bio. Vill se den Tyckte om den som julkalender!
Hur får ni tid att göra allt juligt? Älskar jul men jobbar heltid och har två barn med aktiviteter, hus m.m. Känner mig stressad! Tänk om man hade några veckors semester för pyssel, julmarknader, mm. Hur hittar ni tiden?