Inlägg från: Solstråle00001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle00001

Jag längtar till jul!!!

Har läst tråden ett tag och jag längtar också till jul! Jag gör inte så mycket julförberedelser men älskar att läsa om hur andra gör!

• Solstråle00001
    Lunah skrev 2013-10-19 22:07:40 följande:

Nusnäsljusstake inköpt igår.

Åh vad fin! Ska se om jag hittar något liknande här
  • Solstråle00001
    molly50 skrev 2013-10-31 14:19:15 följande:

Ja,det är samma sak hos oss. Men det finns de som har gjort fulingar och tagit ledigt under jul,när de egentligen skulle ha jobbat,och så har de fått ringa in vikarier istället.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
    Fast jag tycker inte det är att göra en fuling. Jag som har jobbat har ju tjänat in min semester. Det är ju lika dyrt att ta in en vikarie en vanlig dag som en klämdag om man nu inte jobbar julaftons kväll eller annan ob-dag kanske Själv funderar jag på vilka dagar jag ska vara ledig. Om man har ett mån-fre jobb behöver man ju bars ta 5 sem dagar för att bli långledig
  • Solstråle00001
    happycookie skrev 2013-11-02 19:19:16 följande:

Tips på juliga filmer som finns på netflix? :)

Har sett en enda julfilm ännu och det var christmas in handcuffs" tror jag den hette. Amerikansk b-film kanske men jag som älskar jul tyckte den var mysig!!!

Idag har vi börjar dränera om huset och hela tomten är geggamojja. Så trist med kaos. Hoppas det kommer snö sedan som ligger ända tills vi kan så nytt gräs så man slipper se sörjan. Trist med kaos! Men tur att man kan mysa inomhus istället
  • Solstråle00001
    MammaMilla82 skrev 2013-11-03 07:48:00 följande:

Igår hade ju ToysRus sin rea på leksaker.
    Hade en lång önskelista från barnen o jag var absolut inte ensam i den butiken.

Jisses - det kändes värre än mellandagsrean smile2.gif
    Var tvungen o stanna upp ett par gånger o kolla på allt folk...

Jaja, fick precis alla saker på listan så i år har TOMTEN gjort ett extra bra jobb smile5.gif  

Bra jobbat! Skönt att tomten är klar! Själv har jag inte köpt en enda julklapp ännu. Kollade toys r us på nätet igår. Men det är ju dyrare där så med 25 % blir det ju normalpris tänkte jag. Hoppas kunna hinna till Ullared nån dag innan jul.
  • Solstråle00001

Tack för denna tråden! Läser och tittar på era bilder! Härligt!

Nu snöar det här hos mig också! Har precis sett på julkalendern med barnen. Ljusstakarna är tända och om en stund ska vi baka lussekatter! Kommer bli en perfekt dag!

• Solstråle00001
    Angiehults skrev 2013-12-08 19:28:44 följande:
    Har du en gjutjärnspanna så passar det perfekt! Vad gäller omrörning så är min erfarenhet att det inte spelar jättestor roll. Jag har både rört och låtit bli och det har blivit fullständigt ätbart alla gånger!

Är det mindre risk att bränna dem då? Blev förresten jättesugen att prova ditt knäcke. Måste testas! Idag har vi testat pulkorna men Gud vilket slask det blev Håller på att baka lussekatter. Tyvärr blev det alldeles för sent men barnen hade inte glömt att jag lovat dem
  • Solstråle00001

Idag vaknade jag jätteförkyld och med världens nackspärr Katastrof en dag som denna. Jag som skulle storstäda...

Känner mig lite bättre nu. Julskinkan har legat på grillen några timmar. Risgrynsgröten ligger i crocpoten och jag har gjort både knäck och Fudge. Gjorde knäcken i en tekanna i micron och lyckades hälla ganska bra utan kladd! Tack för det tipset! Och fudgen blev super då jag gjorde den i min gjutjärnsgryta. Tack för det också! Livet känns lite bättre igen

• Solstråle00001

God morgon! Har nyss ätit frukost med julskinka och vörtbröd! Fjärde adventsljuset är tänt

Tyvärr har jag ett barn med feber. Men jag är glad att det inte är magsjuka i alla fall (peppar peppar). Idag ska jag försöka få ordning på huset här hemma. Vet att jag kommer får städa mer innan jul. Otroligt vad snabbt det blir smutsigt här!

• Solstråle00001

Nån som har recept på vörtbröd som inte smakar skogaholmslimpa? Tycker att vörtbröd är alldeles för sött men har å andra sidan ej bakat eget....

• Solstråle00001
    dejan9209 skrev 2014-11-10 10:08:58 följande:
    Jag med! är det någon som har erfarenhet av att ha varit där`?
    Jag tänkte också åka till Tjolöholms slott men har inte varit där! Såg att de tog inträde 140 för vuxen och 100 på helgen tror jag. Undrar om det är värt det?!?
  • Solstråle00001

Hur får ni tid att göra allt juligt? Älskar jul men jobbar heltid och har två barn med aktiviteter, hus m.m. Känner mig stressad! Tänk om man hade några veckors semester för pyssel, julmarknader, mm. Hur hittar ni tiden?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!