Inlägg från: Emma82Johansson |Visa alla inlägg
  • Emma82Johansson

Jag längtar till jul!!!

I år blir det en alldeles speciell jul, sambon är gravid med vårt första barn och vi ska fira hos hennes mamma i Västergötland. Vi har vissa traditioner som vi har tagit med oss från respektive familj. Min familj har alltid skickat fem julpaket till fattiga, föräldralösa barn i Östeuropa genom läkarmissionen. Sen är 23 december något speciellt för sambon och hennes familj. Då är det julstök med Bingolotto, klä julgranen, kok av julskinkan och julmusik på hög volym. Sen infattar julen pepparkakshus, julbak, amerikanska julfilmer, julpyssel, maraton med julkalender från tidigare år och på julaftonsmorgon åker vi hela familjen iväg på julottan. Hur mysigt som helst!

Lesbisk och framgångsrik.
  • Emma82Johansson

Filmer vi brukar se minst en gång varje jul: En päron till farsa firar jul. Disneys En julsaga. Fred Claus. Tomten är far till alla barn. Jack Frost. Nu är det jul igen. Nu är det jul igen 2. Nu är det jul igen 3. Grinchen. Sedan är det ju tradition att de detta på självaste julafton: Kalle Anka och hans vänner önskar god jul. Kan du vissla Johanna? Karl Bertil Jonssons julafton. Sedan avslutas kvällen med att se Svensson Svensson firar jul. Vem älskar inte Gustav Svenssons alla traditioner? :)

Lesbisk och framgångsrik.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!