Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

Hej!
    Jag läser den här tråden flitigt men har aldrig skrivit något förut.

Hur som helst så är jag en riktig "juloholic" Flört  Älskar allt som har med julen att göra, pyssel och pynt, matlagning och bak osv.
    Börjar planera vad jag ska göra för julgodis, vad jag ska baka och vad jag ska ha för mat på julafton redan i juli-augusti...  Min käre make tycker jag är helt galen, men det gör inget! Julen och allt som hör därtill är ju överlägset den bästa tiden på året!

Nu i helgen som kommer är det storstädning i hela huset här hemma hos oss, så som fönsterputs osv, så jag har det gjort inför advent, för helgen när första advent är har jag den årliga inventeringen med jobbet fredag-lördag, så då lär jag inte få mycket gjort hemma. Blir lagom att komma hem på lördagseftermiddagen då och bara sätta upp adventsljusstakar, stjärnor och annat pynt, dock inte julgran och tomtar. Dom får vänta tills fjärde advent! Tomte

Julklapparna är i princip helt färdiginköpta, ja t.o.m. inslagna Skrattande Lär väl bli en och annan julklapp till när jag och maken ska till London på julmys i början av december. Och dit längtar jag jättemycket! Är nog min absoluta favoritstad i hela världen. Är lite av en tradition att åka dit och bara julmysa, ibland är dottern med och ibland, som i år är det bara jag och maken.
    Vi kommer bl.a. besöka Hyde Parks Winter Wonderland. http://www.hydeparkwinterwonderland.com/ Såååå mysigt!

Härligt att läsa alla era tips och tricks och se alla fina bilder ni lägger in och att se att det finns fler än jag som älskar julen sådär galet mycket!
    Kram på er alla  {#emotions_dlg.flower}

• LCG

Tänkte be er om lite smakråd. Glad
    Ska köpa en krans och hänga på väggen ovanför vår kamin och kan inte riktigt bestämma mig för ifall jag vill ha den här med julstjärnor i (45 cm i diameter)

Eller den här lite mer diskreta (40 cm  diameter)

Kaminen ser ut så här Glad

• LCG

Tack för hjälpen!
    Jag gillar båda kransarna men det lutar nog åt den första kransen, sen får maken säga vad han vill! Känns lite som en riktig Disneyjulkrans!

Jag ska köpa den på The Christmas Shop i London.

• LCG
    RocketQueen skrev 2011-11-16 16:45:45 följande:
    Var finns christmas shop i London? Ska dit om ett par veckor och det låter som nåt jag inte vill missa
    Ligger i Hay´s Galleria som ligger mellan Tower Bridge och London Bridge, ja inte i Themsen dårå Flört 
    Ligger nästan precis vid HMS Belfast och närmsta tubstation har jag för mig är London Bridge Station, fast där kan jag minnas fel Glad
  • LCG
    JasonDamian skrev 2011-11-16 18:56:56 följande:
    DEN kaminen vill jag ha när jag och sambon köper hus :D

Märke? :)
    Ja visst är det snygg!

Det är en Contura 750 
  • LCG
    RocketQueen skrev 2011-11-16 19:50:18 följande:
    LCG: Tack! Det blir garanterat ett besök! Åh nu blev jag extra peppad!
    Var så lite så Lovar att du inte kommer bli besviken! Är så mysigt där!
    När ska ni åka? Jag och maken åker 1 december. Har lite som tradition att åka till London varje år och julshoppa och bara mysa
  • LCG
    Tussilussan skrev 2011-11-19 15:51:46 följande:
    Jag gillar att lyssna på de gamla jullåtarna, som tex frank sinatra
    Jag med! Christmas with the Ratpack är superbra tycker jag Glad

Fast jag älskar Absolute Christmas oxå, den gamla, inte nya!
  • LCG

Haha, hade dressat upp man och barn i tomtekläder, t.o.m. katterna hade fått på sig sina tomtedressar, och så jag själv förstås, för att ta kort till årets julkort Tomte
    Riggade upp kameran på stativet och julpimpade soffan där vi då skulle sitta och när vi ska ta första kortet dör kameran p.g.a. urladdat batteri...

• LCG

Efter julkortsfotohaveriet tröstade jag mig själv med att slå in alla små paket till dotterns adventskalender Tomte

(ursäkta den kassa kvalitén på kortet, kameran är ju urladdad så iPhonen fick duga)

• LCG

Hihi, sitter och kollar igenom kort i iPhoto och hittade dom här söta små tomtekissarna från förra året Hjärta

Först ut är våran snygga sphynxkille Elvis Tomte

Och sen våran söta lilla sphynxtjej Isola Tomte

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!