Inlägg från: Angdev |Visa alla inlägg
  • Angdev

Jag längtar till jul!!!

Eleonor01 skrev 2013-10-23 20:16:35 följande:
    Idag damp allers julmagasin ner i min brevlåda! En flaska julmust står färdig blandat i kylen å väntar :) lite pepparkakor till det hade ju inte varit fel :) inte många dagar kvar tills annat folk slutat kalla mig tidig m julen. Snart drar den igång på allvar o alla stugor runt om :) wiiiiiii
    Gör du egen julmust? Recept på det :)
  • Angdev
    ems87 skrev 2013-11-06 18:08:22 följande:
    Precis vad jag tänkte fråga :) när får man veta SVTs julvärd? Tv4s bryr jag mig inte om, det lilla vi tittar på tv på jul så är det svt som gäller :)
    Precis samma respons jag gav när jag läste det på aftonbladet :)
  • Angdev

Vi ska ha lite adventmys med flera av våra vänner (ca 25-30st) och behöver inspo på vad vi ska bjuda på. Då vi blir så många kan vi inte ha saker som bör serveras i enskilda förpackningar, såsom panacotta tex. Hade varit skoj att ha en massa olika saker att bjuda på då det blir lite utav "öppet hus". NI vet, så som man ser i vissa tidningar där det är bilder på massor av gott som serveras i olika skålar. Vi planerar att det ska vara plockmat, så inget som behöver serveras varmt alt fruset. Och det är bra om det går att förbereda innan med. Haha inga krav alls mao :)

Hit me!!! Skrattande

• Angdev

Tack för er input. Mycket smaskigt!
    Jag undrar om någon av er minns en pepparkskspåse som såldes för flera år sedan. Den va i form utav ett tomtehuvud där luvan va öppningen. Sökt efter denna utan framgång. Dom godaste pråparkakorna någonsin :)

• Angdev

Hur gör man med sladden till belysning som ska upp i ett träd och man inte vill snubbla på den? Där löper en gång emellan trädet och förrådet där sladden kopplas in. Gången är plattbelagd så sladden går inte att gräva ner.

• Angdev

Jag behöver tips på julbak och julgodis som kan frysas in. Vi ska ha adventsmys om två veckor och behöver jobba galet mycket innan så utrymme för nybakat och nykokt är minimal :)

• Angdev

@Lena Tack för ditt svar. Man lär så länge man lever :)
    Om man ska göra pepparkaksmuffins med glasyr, hur löser man det enklast? Frysa in muffinsarna för sig, tina och sedan applicera glasyr?

• Angdev

I år har vi satt en 500 kronors gräns på julklappar/person. Problemet är att jag inte har någon aning om vad jag ska köpa. Jag ska köpa till syster, mamma och pappa. Till min make har jag fri budget men vet inte där heller. Vad har ni köpt till era nära och kära?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!