Inlägg från: TheElfa |Visa alla inlägg
  • TheElfa

Jag längtar till jul!!!

OMG!!! Här är ju tråden jag sökt efter! LYCKA att hitta så många som är lika galna som mig!!!
    Jag är helt fullkomligt galen i julen och julmyser för fullt! Dock får jag inte fixa och dona så mycket här hemma än, men planerar för fullt!
    Den här julen blir dock lite speciell, då vi flyttar 16 Dec, in i vårt nyköpta hus! Det blir mycket upppackande, men alltså, julstjärnor och ljusstakar ska upp DIREKT när vi fått tillgång till huset...Och sen en massa bakande och fejande, för det kan jag ju inte göra innan vi flyttar...Vanligtvis har jag gjort en MASSA innan dess...
    Men denna julen blir lite knasig...men så mysig oxå, då vi på juldagen kommer att ha julmiddag och flera släktingar kommer! :) Härligt! Tomte

• TheElfa
    MiaFia skrev 2013-11-11 15:16:35 följande:
    Ikväll ska jag sätta på lite julmusik och slå in de tre ynka julklappar jag köpt hittills :) Ska bli så mysigt!!!!
    Najs! :) Jag älskar verkligen det där! :D
  • TheElfa
    Koppkaka skrev 2013-11-11 15:55:54 följande:
    TheElfa, välkommen hit till julälskarnas näste
    Taaack! :D
  • TheElfa
    Kobran skrev 2013-11-11 16:24:37 följande:
    Vilken bra tråd! Pysslade lite julkort idag medan sambon var borta, lyssnande till julmusik samtidigt - vilken lycka! Skönt man kan se att jag inte är den enda som längtar till julen :)
    Så himla fint kort! Och det ser inte ut att vara allt för avancerat heller
    ! Kanske nåt att sätta sig och pyssla med? Sugen! :) 
  • TheElfa
    Kramardig skrev 2013-11-11 20:07:46 följande:
    På Jotex. 

Dessa ska jag ha i köket 

Och den här kappan ska sonen få ha i sitt rum. Jag hade helst velat ha röda med tomtar på men dom fanns bara i vitt. Men jag tyckte att tomtarna passade in i ett barnrum så :) 

Och det här bäddsettet får han, lite juligt :)

Åh vilka fina!
    Ja just den översta tyckte jag oxå var superfin...
    Ska köpa nya till köket, så klart...Får ju 2 fönster i köket nu... 
    Jotex sa du...Hmmm...Kan man köpa på faktura från dem?  
  • TheElfa
    lalasmama skrev 2013-11-12 13:03:31 följande:
    Tipsa mig om bra jullåtar och julskivor!!
    Mina tips är: EMD, Ronan Keating (spec. River) och Peter Jöback (spec. Änglar i snön)
    Jag kör med Spotify! Då kan jag ju blanda hej vilt! Har en härlig spellista som heter Julmusik...En av mina favvosar som ger allra mest justämning är Bing Crosby, men alltså det finns såååå himla mycket najs..."Mer jul" är ju en höjdare...:) Tomte
  • TheElfa
    Taninen skrev 2013-11-13 07:06:55 följande:
    Så bra med tips på julmusik! Jag använder ofta Spotify, sen närmare jul finns det en julradiokanal också. :)

Igår gjorde jag en adventsljusstake av en björkgren, tanken är att det ska sitta små tomtar på den som lite extra dekoration!

När brukar man köpa amaryllis? De finns ju redan och är så sugen! Men vill ju inte att de blommar över innan jul...
    Vad fin! Vilken härlig idé! Roligt att skapa egna grejer!!! :D
  • TheElfa
    Fiamedbarn skrev 2013-11-13 10:04:17 följande:
    Jag fick en fin julklapp! Plus på stickan
    Åååh grattis!!! Sicken superduperjulklapp!!!! Solig
  • TheElfa
    Eleonor01 skrev 2013-11-13 20:11:48 följande:
    Kvällsfika idag består av clementiner å pepparkaksskorpor :) oj så goda de är :) rekommenderas varmt!!!
    Pepparkaksskorpor??? Var tusan kan man hitta sånt? Låter supergott! :)
  • TheElfa
    Ann Lee skrev 2013-11-14 09:14:30 följande:

Förra hösten plockade jag en trädgren i skogen, den låg på marken men inte genommurken. Lät den torka och sedan borrade jag fast bakformar i aluminium i den - 4 värmeljushållare!

Svärmor trodde att jag hade köpt den i  en inredningsaffär! Jo, jag tackar!  
    Åh wow vad snygg! :D

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!