Jag längtar till jul!!!
Ååååh jag längtar så jag vet inte vad jag ska ta mig till
Ååååh jag längtar så jag vet inte vad jag ska ta mig till
Visst är det mysigt med JULKORT
Jaså den här tråden har lyft sitt fula tryne? Love it! Jag vill också ha jul! Hoppas på smällkall vinter mellan oktober och mars, men isf får jag väl flytta till grönland.....
Längtar efter att dricka glögg och julhandla
Ni jul-entusiaster, är ni väldigt traditionella av er när det kommer till julfirandet? Vad tycker ni t.ex. om en vit gran? Julbord utan köttbullar? Detta nya julpynt som består av nissar med ben, näsa och luva? (om någon förstår vad jag menar). En jul utan tomte, hur hade ni reagerat på det? Och så vidare..
Intressant att läsa :) Julfirandet ser ju så olika ut hos varje familj. När jag var barn var det mycket julpynt. Nu ser det annorlunda ut. Min mamma tycker inte om att pynta så mycket längre. Nån liten tomte i ett fönster här och där och julgardiner. Riktig gran är dock obligatoriskt. Men det är alltid en härlig myskänsla där på julen. Min pappa pyntar helst inte alls. Vissa år står han över granen helt tyvärr. Kanske det blir så ibland när barnen flyttar ut? Mormor och farmor har alltid varit riktiga julpyntsentusiaster. Minns att vi räknat till ett par hundra tomtar vardera hos dem. Bara klassiska tomtar och julpynt. Hos oss är det annorlunda. Vi har mycket nytt julpynt, tycker det är finare på nåt sätt. Men känns inte riktigt lika juligt som när man var barn. Har ont om plats för julpynt men det brukar ändå bli en hel del och vi bor smått så det ser mer ut än det är. Filtar, kuddar och bäddset i jultema har vi inte alls och tänker inhandla det i år. Röda handdukar får dock vänta tills vi flyttar och får ett stort vitt badrum