Jag längtar till jul!!!
Hej!
Jag läser den här tråden flitigt men har aldrig skrivit något förut.
Hur som helst så är jag en riktig "juloholic" Älskar allt som har med julen att göra, pyssel och pynt, matlagning och bak osv.
Börjar planera vad jag ska göra för julgodis, vad jag ska baka och vad jag ska ha för mat på julafton redan i juli-augusti... Min käre make tycker jag är helt galen, men det gör inget! Julen och allt som hör därtill är ju överlägset den bästa tiden på året!
Nu i helgen som kommer är det storstädning i hela huset här hemma hos oss, så som fönsterputs osv, så jag har det gjort inför advent, för helgen när första advent är har jag den årliga inventeringen med jobbet fredag-lördag, så då lär jag inte få mycket gjort hemma. Blir lagom att komma hem på lördagseftermiddagen då och bara sätta upp adventsljusstakar, stjärnor och annat pynt, dock inte julgran och tomtar. Dom får vänta tills fjärde advent!
Julklapparna är i princip helt färdiginköpta, ja t.o.m. inslagna Lär väl bli en och annan julklapp till när jag och maken ska till London på julmys i början av december. Och dit längtar jag jättemycket! Är nog min absoluta favoritstad i hela världen. Är lite av en tradition att åka dit och bara julmysa, ibland är dottern med och ibland, som i år är det bara jag och maken.
Vi kommer bl.a. besöka Hyde Parks Winter Wonderland. http://www.hydeparkwinterwonderland.com/ Såååå mysigt!
Härligt att läsa alla era tips och tricks och se alla fina bilder ni lägger in och att se att det finns fler än jag som älskar julen sådär galet mycket!
Kram på er alla