Jag längtar till jul!!!
Till alla er som längtar efter jul vill jag tipsa om att det är hög tid att börja planera och göra inköp till julpaketen som ska med Hoppets stjärna i år.
Till alla er som längtar efter jul vill jag tipsa om att det är hög tid att börja planera och göra inköp till julpaketen som ska med Hoppets stjärna i år.
Pigelinen Det ena utesluter ju som tur är inte det andra. Jag hjälper även Frälsis och andra lite mer än vanligt just runt jul.
novsep I den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-26-158/m62240964.html har jag lagt upp tidigare års länkar. Det brukar mer eller mindre vara på samma sätt man går till väga på varje gång så det är bara att starta med inköpen om du vill vara med. Mer information kommer Hoppets stjärna sätta upp på sin hemsida snart, men i år går lastbilslassen till Rumänien (jag har chaffisen Bosse på Facebook som har berättat det).
Jag ville bara tipsa er alla om att nu är julpaketstråden för i år uppe!
www.familjeliv.se/Forum-26-158/m66798317.html
Har någon tips på vart man kan köpa små plastkulor till minigranar?
Vet någon vart jag hittar små julgranskulor i plast online?
På tal om billiga julklappar finns det ju fina pajformar och annat som man kan köpa på ÖB eller liknande.
Blev så besviken på en nästansläktings upplägg en jul. Vi skulle alla köpa 50krs julklappar och sedan lotta ut dem men när de öppnades visade det sig att de i praktiken kostade runt 10-30kr. Var riktigt pinsamt tyckte jag å deras vägnar. Har man regler för pris kan man ju följa dem? Och det var enbart en julklapp man skulle ha med sig (vi är många) så det var inte så att det blev för dyrt precis.
Åka och lussa för alla iklädd full luciadräkt med tända ljus (brukar få folks blickar, men man har ju inte roligare än vad man gör sig) och bjuda på pepparkakor och kaffe, annars är det väl pepparkaksbak, gröt på julaftonsmorgon, men inget annat speciellt.
P.S. Och skickar alltid julpaket. Glömde nämna det, men ni kan se den tråden under Välgörenhet här på FL.
Vet någon vart man köper den gammaldags klassiska oranga julstjärnan som går lite åt rött vid kanterna?
Cellbes har 2-pack pyjamasar iaf.
Köpte lillans första adventskalender idag (om jag pga. problem med mina händer inte skulle hinna sy färdigt den jag håller på med). Det blev en ifrån Akademibokhandeln som har en ny pixi bok bakom varje lucka. För min lästokiga lilla tjej blir detta perfekt och trots att kalendern nästan var lika stor som hon själv blev hon helt salig och har pratat en massa om bilderna utanpå den. Den är vändbar, så stor är den.
En jättebra julbok är ju gamla Snickar Andersson och jultomten. Guld värd: http://2.bp.blogspot.com/-c5nVw1ZqO5U/TusR_V_Iu7I/AAAAAAAAAfk/dw0gPK8B7T4/s1600/snickar+andersson.png
Första snön kom här idag och jag och lillan gjorde lite trolldegs lussekatter och gula pepparkakor med lite russin i också. Fast bäst med att baka så var enligt min dotter att äta alla russinen! :D
Vet någon vart man kan köpa adventsljusstakar med LED lampor formade som ett hjärta? För några år sedan fanns de överallt men nu när vi har en liten dotter som de skulle vara perfekta för finner jag de ingenstans!
På Rusta fanns de inte. :( Men som av en händelse så annonserade Hem o Hobby och i annonsen finns en sådan ljusstake jag vill ha med. Underbart! Har som sagt tittat efter dem länge nu. Men en från Hem o Hobby har helt klart mitt namn på sig.