Inlägg från: flm |Visa alla inlägg
  • flm

Jag längtar till jul!!!

Åh, den här tråden passar mig perfekt! Jag är GALEN i julen! Skulle helst vilja pynta typ nu, men avvaktar till mitten-slutet av november i alla fall. Var på Rusta igår och såg att dom börjat med julpynt osv! Skulle kunna köpt en gran med mig hem där och då, haha. Extra kul den här julen då jag och min pojkvän flyttat ihop i år och det blir första julen i nya lägenheten! Även om julfirandet blir hos min mamma som vanligt finns det i år plats för gran och ännu fler julstjärnor! Dock har jag även nytt jobb, som innebär att jag kanske måste jobba på julafton... Trist, men för mig pågår julen hela december, så jag klarar mig nog! :) 

• flm

Sitter förresten precis nu på min lediga dag och lyssnar på julmusik! Älskar Michael Bublés julskiva!! Måste förresten berätta hur vi firar jul hos oss, jag är "bara" 22 år och har inga barn så det är fortfarande firande hos mamma som gäller, precis som alltid! Skulle någon få för sig något annat skulle jag sparka bakut, haha! Jag och lilla släkten med syster, mormor, morfar och morbror åker till mamma och äter jullunch! Har alltid lika roligt, älskar verkligen min familj, särskilt mormor, hon är bäst! Hon och jag är dom som är mest exalterade över Kalle Anka, och vi tittar självklart varje år! Varje år upptäcker mormor något nytt i Tomtens julverkstad och säger "men det där har inte jag sett förr, har det alltid varit med!?". Efter Kalle brukar jag, mamma, mormor och syrran gå på promenad med hundarna, mamma bor i ett lite äldre kvarter, så det är SÅ mysigt att gå omkring där! Sen fortsätter kvällen med fika i alla sorter, ost och kex och frukt! Självfallet glögg och julmust också! Däremellan kommer julklappsöppning, där jag och syrran fortfarande är i centrum då vi är yngst, fast vi faktiskt är vuxna nu. Men det blir väl annat när vi får barn! :) På kvällen brukar vi se någon film, som Tomten är far till alla barnen eller något annat bra. Förra året kom även min pojkvän till oss framåt kvällen vilket var mysigt, och jag hoppas att han gör det i år också (men i år är han min sambo!). 

Så gör vi hemma hos oss! Längtar förresten ihjäl mig tills jag har egna barn, då jäklar ska ni få se på julfirande! :D  

• flm

Jag bakade mjuk pepparkaka i helgen! Så gott! Har även beställt två julklappar och lite nya pepparkaksformar som jag ska hämta ut idag!

• flm

Den här i silver fick följa med mig hem från Ikea igår! Ganska enkel, men jag tyckte den var riktigt fin! Köpte även belysning till balkongen igår, och pojkvännen sa att det kan jag ju sätta upp idag när jag är ledig! Blev riktigt förvånad att han tyckte det var okej såhär tidigt, men det är ju mörkt nu på eftermiddagarna sa han! :) Så det åker nog upp senare idag! Jag önskar att jag kunde vara lika pysslig som många av er i tråden verkar vara! Jag tror inte jag har pysslat sedan jag gick i grundskolan, kanske ska man försöka sig på något i år? Några tips på något enkelt som till och med jag kan klara av? ;) 
  • flm

Nu har vi börjat välja pass inför julen på jobbet. Eftersom det är första julen på mitt nya jobb kan det bli så att jag får jobba julafton! Det vore så trist! Har lagt in mig på pass nyårsafton och nyårsdagen, allt för att slippa jobba julafton! Men vi får väl se hur det blir... Blir det jobb så blir det, då får man göra det bästa av det! Jobbar jag i år får jag ju förmodligen ledigt nästa jul. Älskar mitt jobb, men blir lite avis på alla andra som kan lägga in några semesterdagar och ha tre veckors ledigt i rad! Så är det att jobba inom vården. Det får bli mer ledigt i framtiden när man börjat skaffa barn (åh så jag längtar)!  Förberedelserna inför julen blir i alla fall desamma! Jag tänker hålla fast vid samma julstämning, julen är den bästa tiden på året och jobbet kan inte ändra på det! Glad

• flm

Här är det tio grader varmt och sol! Blir galen, det är ju december snart?! Nu är det mesta julpyntet inhandlat i alla fall, har ju blivit sambo och flyttat till ny större lägenhet sedan förra julen så behövs typ dubbelt så mycket dekorationer! Har bestämt mig för att jag får börja julpynta nästa helg, då är det ju bara en vecka kvar till första advent! När börjar ni julpynta?

• flm

Och nu har jag lagt ett jobbpass på julaftonskvällen...... Frivilligt faktiskt, men det fattades personal och jag är ju relativt ny så jag gav med mig. Känns SÅ trist, men ska bli lite mysigt att fira jul på jobbet också. Kollegerna har försäkrat mig om att vi kommer ha det jättemysigt och jag tror det blir bra! Men tänker inte ge upp allt laddande och förberedelse inför julen! Blir ju ändå firande, bara lite annorlunda. Har även tänkt bjuda in min och sambons familjer på adventsfika den andra advent! Så då blir det bakning och pyntande här hemma inför det! 

• flm
    Neelah skrev 2013-11-19 11:31:21 följande:
    Vad jobbar du med? När jag jobbade inom äldrevården var det jättemysigt att jobba jul. De flesta boende var hemma hos sina familjer och vi hade extra mycket tid och energi att lägga på dem som var kvar. Vi tände ljus, åt god mat tillsammans med dem och slapp stressa. En del boende sov över hos familjerna och de som kom hem samma kväll brukade sova extra gott efter en härlig dag med familjen.

Dessutom var det väldigt bra betalt på julen! 
    Jobbar som SSK på sjukhus. Så man vet ju aldrig vad som händer! Men jag hoppas på en lugn kväll. Vi ska i alla fall äta gott tillsammans och ha lite julklappsbyte. Dom har försäkrat mig om att dom har julstjärnor och juldukar och att det brukar vara supermysigt. Och jobbar jag denna jul innebär det ju ledighet nästa jul! Man får ju räkna med detta när man jobbar inom vården, men man kan inte annat än bli lite avis när sambon kan lägga in fem semesterdagar och plötsligt ha två och en halv vecka ledigt! ;) 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!