Inlägg från: Spana |Visa alla inlägg
  • Spana

Jag längtar till jul!!!

Hej Alla!

Igår satt jag lite halvrisig i soffan. Satte på "driving home for christmas"  och njööööööt!!!

Mina barndomsjular har alltid varit fulla av spänning och framförallt stämning. Mina föräldrar var (är fortfarande) väldigt mycket för att den rätta känslan ska infinna sig.

Jag vill ge mina barn samma uppväxt och känsla för saker, då det är underbart!

Så igår kväll satt vi med släckta lampor och kikade ut genom fönstret för att se om vi kunde se någon tomtenisse smyga runt. De är svåra att upptäcka! ;) 

Jag älskar julen och nu är det snart dags att förbereda sig inför den!!!!            

• Spana
    Koppkaka skrev 2013-10-27 18:18:17 följande:
    Provade juleskum knäck idag. Uääck

det som lät så gott!! :( fan..
  • Spana

vilka jullåtar spelas mest hemma hos er??

Här är favoriten: "Driving home for christmas" , med Chris Rea

Sen gillar jag även Christer Sjögrens röst.. "När ljusen skall tändas där hemma"  då kommer gärna lite tårar

Men mest nostalgi är nog Hepstars julskiva, som mamma alltid spelade när hon julstädade...<3        

• Spana

bjöd mina föräldrar på middag igår.

Det var så mysigt! Blev glögg som välkomstdrink. God middag, och saffransostkaka med grädde och bär till efterrätt.

Hela kvällen spelades julmusik av olika slag. Det var så himla härligt!! Alla njöt av den tidiga julstämningen.    

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!