Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Jag längtar till jul!!!

Jag beställde våra julkort igår.

MammaMilla82 skrev 2013-09-18 06:36:09 följande:

Köpte faktiskt 2 julklappar igår på Cervera till barnen...
    Dom har tjatat sönder mina öron om den där SlushyMaker (hemmagjord slush)

O nu hade dom utförsäljning på dom för 99:- så jag passade på smile2.gif
    Hon i kassan var snabb att haka på när ja sa att det var julklappar och slog in dom i guldpapper med röd/glittriga snören :)
    Blev så NÖJD!

Kul att flera tyckte en ölkalender vore skoj, tror banne mig det får bli en sådan till maken smile2.gif  

Det är svårt att få till en god smak. Jag har en hemma men visst är det jäkligt fräckt!

Tack för tipset för ölkalender. Ska genast köpa tyg och sy fast band där jag kan knyta fast ölen. Man kan köra med en öl sort om dagen så blir det som en öl provning. På julafton måste ju det vara en god julöl.

MammaMilla82 skrev 2013-09-18 12:25:48 följande:
    Hon i kassan berättade att man skulle plocka bort överdelen och den andra lägger du i frysen minst 4tim. 
    Sen tar du ngn god dricka - EJ lightprodukter...
    O sen får barnen trycka smile1.gif

Har dock ingen aning om det funkar hehe...
    LindaEfraim skrev 2013-09-18 09:53:31 följande:Det är svårt att få till en god smak. Jag har en hemma men visst är det jäkligt fräckt!
    Busfröna gillar allt som är sött smile5.gif  Ojj så härliga färger smile2.gif  
    Vart hittade du dom?

Vi testade med Coca cola men det blev för blaskigt, sodastream essens blev för kraftig. Såg på en hemsida att de sålde koncentrat men det var i 5liters dunk men det kanske går åt på sommaren.

Till min får man göra egna isbitar som den krossar och saften lägger man direkt i behållaren.
    Koppkaka skrev 2013-09-21 19:42:48 följande:

Karaokemaskin? Finns det inte såna för barn?

Playstation har ju Singstar. Då kan barnen även spela andra spel.
    Kramardig skrev 2013-09-22 07:40:46 följande:

Vad tror ni om en tidningsprenumeration till sambons syskonbarn på 6 och 8 år? De har massvis med leksaker hemma och deras rum är verkligen proppfullt i saker.

Min mamma sa att hon alltid har gett det i julklapp till "gudbarnet", tyckte det lät ganska smart. Jag är så less på leksakshysterin också kring barn ;)

Det är ju en jätte bra julklapp
    hjärtemamma skrev 2013-09-28 21:10:11 följande:

Har börjat fundera på hur jag vill arrangera årets julkort på barnen, men i år står det helt still i huvudet och jag får inte upp några id'eer, någon som kan tipsa om några roliga id'eer?

Jag fick mina julkort för en vecka sedan. Nu väntar jag bara på att få skicka iväg dom. Nästan alla julklappar är klara också.
    molly50 skrev 2013-09-29 14:18:53 följande:

Oj! Tänk om jag kunde vara lika flitig också! *S*
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
    Det är nog första gången faktiskt.

Eller nä ett år gjorde jag likadant men glömde av och hittade gömda julklappar i två månader efteråt.
    Koppkaka skrev 2013-09-29 19:54:13 följande:

Vistaprint har vi beställt julkort och almanackor ifrån. Dom brukar skicka ut om att man får göra gratis närmare jul smile5.gif

Jag gör massor av grejer på vistaprint men ju närma jul man kommer desto högre porto om man vill ha dom snabbt. Billigast är 2-4 veckors leveranstid.

Idag har jag beställt inbjudningskort till julafton hemma hos oss som vi ska skicka ut till släkten.

Det finns en grupp på Facebook som heter I Love Christmas. De lägger upp bilder på söta julsajter som man kan köpa från USA.

Idag är det en månad kvar och vi tände vår flaggstångsgran

Wittra skrev 2013-11-25 13:41:13 följande:

Vart bor du??
    Det kan jag inte outa här. Men det är på västkusten iaf.

Alla 37 gardinerna är strukna och upphängda. Trodde aldrig det skulle ta slut. Idag kör vi på upphängning av våra stora 110cm adventsstjärnor 7 st och 5 små på adventsstjärnor på fot. På lördag hinns det inte med för då ska vi ha släktkalas för sonen som blir tonåring. Alltid samma stress inför varje 1:a advent. Men va fint det blir!

Neelah skrev 2013-11-29 07:33:02 följande:

I morgon IKEA. På söndag adventsmys. På tisdag Ullared. På onsdag tom plånbok. Tomte

Följ dina drömmar var de än leder
    Hahaha..... Ha det så skoj med alla andra galningar på Ullared! Själv åker vi dit på sen eftermiddag (bor 5 mil ifrån) så vi missar allt folk. Ullared är ett vidrigt ställe mitt på dagen.

Vi hade 17 grader inne i morse. Vi eldar med pellets och har ett relä som vi kan vrida på så vattnet ut i elementen går olika fort ut i huset. När det är +5 behöver den inte stå på mer än 2:an. Vid nollan ungefär på 3:an men i natt gick det ner till -7 men relät stod på 2:an så vi frös så nu står den på 4:an och är nu uppe i 19 grader inne men det tar nästan en hel dag att få upp värmen i huset. Jag fryser som en gris utan fett. Sitter i underställ under täcket. brrrr! Måste börja kolla väderleken

Jag har inte fått ner julgardinerna ännu!

lollsanT skrev 2014-01-31 23:15:04 följande:
    det har inte vi i alla rum heller smile5.gif Det har kommit så mycket mellan hela tiden och uppe på det så har det varit extrem sömnbrist så jag har verkligen inte orkat bry mig :-/

MEN, jag har storshoppat och köpt en del julklappar till nästa jul redan smile2.gif Bla ska jag brodera en julgransmatta till mamma broderishoppen.se/produkt/sleigh-ride-tree-skirt smile2.gif
    Haha.... Redan!

Jag har iaf fått upp de vanliga gardinerna i vardagsrummet och ska försöka få mer julgardinerna i köket. Sedan har vi fyra sovrum samt biorum med julgardiner. Ja det tar mig två veckor att pynta huset inkl stryka gardiner innan jul. Så nu ska jag tvätta alla gardiner som ska upp igen och stryka så det tar tid med. Men nu har jag ingen deadline.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!