Jag längtar till jul!!!
Jag beställde våra julkort igår.
Jag beställde våra julkort igår.
Köpte faktiskt 2 julklappar igår på Cervera till barnen...
Dom har tjatat sönder mina öron om den där SlushyMaker (hemmagjord slush)
O nu hade dom utförsäljning på dom för 99:- så jag passade på
Hon i kassan var snabb att haka på när ja sa att det var julklappar och slog in dom i guldpapper med röd/glittriga snören :)
Blev så NÖJD!
Kul att flera tyckte en ölkalender vore skoj, tror banne mig det får bli en sådan till maken
Tack för tipset för ölkalender. Ska genast köpa tyg och sy fast band där jag kan knyta fast ölen. Man kan köra med en öl sort om dagen så blir det som en öl provning. På julafton måste ju det vara en god julöl.
Karaokemaskin? Finns det inte såna för barn?
Vad tror ni om en tidningsprenumeration till sambons syskonbarn på 6 och 8 år? De har massvis med leksaker hemma och deras rum är verkligen proppfullt i saker.
Min mamma sa att hon alltid har gett det i julklapp till "gudbarnet", tyckte det lät ganska smart. Jag är så less på leksakshysterin också kring barn ;)
Har börjat fundera på hur jag vill arrangera årets julkort på barnen, men i år står det helt still i huvudet och jag får inte upp några id'eer, någon som kan tipsa om några roliga id'eer?
Vistaprint har vi beställt julkort och almanackor ifrån. Dom brukar skicka ut om att man får göra gratis närmare jul
Idag har jag beställt inbjudningskort till julafton hemma hos oss som vi ska skicka ut till släkten.
Det finns en grupp på Facebook som heter I Love Christmas. De lägger upp bilder på söta julsajter som man kan köpa från USA.
Idag är det en månad kvar och vi tände vår flaggstångsgran
Alla 37 gardinerna är strukna och upphängda. Trodde aldrig det skulle ta slut. Idag kör vi på upphängning av våra stora 110cm adventsstjärnor 7 st och 5 små på adventsstjärnor på fot. På lördag hinns det inte med för då ska vi ha släktkalas för sonen som blir tonåring. Alltid samma stress inför varje 1:a advent. Men va fint det blir!
I morgon IKEA. På söndag adventsmys. På tisdag Ullared. På onsdag tom plånbok.
Vi hade 17 grader inne i morse. Vi eldar med pellets och har ett relä som vi kan vrida på så vattnet ut i elementen går olika fort ut i huset. När det är +5 behöver den inte stå på mer än 2:an. Vid nollan ungefär på 3:an men i natt gick det ner till -7 men relät stod på 2:an så vi frös så nu står den på 4:an och är nu uppe i 19 grader inne men det tar nästan en hel dag att få upp värmen i huset. Jag fryser som en gris utan fett. Sitter i underställ under täcket. brrrr! Måste börja kolla väderleken
Jag har inte fått ner julgardinerna ännu!