-
-
Nu måste jag hoppa in i tråden, kan inte hålla mig längre! Jag älskar julen som ett barn och kan knappt vänta tills man får egna barn så att det blir den där riktiga, mysiga julen. När är det "okej" att sätta upp ljusstakar och belysning? Jag brukar hålla mig till sista söndagen i november, för då är första julskyltningen här. Sen vill jag gärna läsa vad ni har för favoritjulrecept? Både bak och mat. Finns säkert nån tråd om det men ni kan väl nämna dem ändå? :)
-
Bästa receptet på griljerad skinka då? :) ska prova för första gången i år!
-
När brukar ni plocka fram och griljera skinkan?
Just nu är jag sååå sugen på att köpa hem pepparkakor och julmust och börja baka lussekatter med julmusik i bakgrunden. Men jag tycker att man får hålla sig åtminstone till mitten av november... Man vill ju inte tröttna på det heller ;) -
På onsdag är jag ledig och då ska det julpyntas och bakas som attan! Så mysigt! :) tänkte höra med er, nån som köpt en jul-en (stor enbuske) nån gång? Såg att det fanns fina i kruka på Maxi men frågan är då om den klarar sig i kruka utomhus eller ska den planteras om?
-
Vad ska ni ge era käresta i julklapp? Vi har knappt gett varandra något senaste åren (har köpt nåt kul gemensamt istället) men nu är jag sugen på att överraska min man med nåt speciellt :) nån upplevelse vi kan göra tillsammans, tex en liten resa, weekend, konsert osv... Har ni förslag?
-
jag är den jag är: Spontant tänker jag på Tomten är far till alla barnen, den är kanske inte så mysig men man får sig ett gott skratt iallafall ;) Grinchen med Jim Carrey är mysig. Eller att se om en hel julkalender från barndomen, jag är galen i Sunes jul till exempel. Ensam hemma! En julsaga. Ett päron till farsa firar jul. The list goes on :)
-
Jag skulle ju både julbakat och pyntat i onsdags. Men efter 5 timmar i köket (gjorde dubbel sats lussebullar, chokladkolor, kolakakor och rocky road-kladdkaka) orkade jag inte pynta! Så idag vid kl 13 när jag slutat så jävlar!
-
Jag plussade igår så om allting går bra kommer jag att ha den bästa julen jag kan tänka mig!
-
Finns det nån bra tråd med julrecept? Eller kan alla lägga upp sina här? Tänker främst på griljering och Janssons :)
-
5by5: På med julmusik på högsta volym, ställ dig och baka lite julgodis eller lussekatter, eller sätt dig i soffan med en filt, tända ljus, pepparkakor och en julfilm. Slappna av och njut!
-
Önskar er alla en riktigt god och mysig jul samtidigt som jag skänker en tanke till dem som är ensamma idag. Ta hand om er!